Starfield: 90 proc. planet nie ma życia. Są za to romanse

Kolejne informacje o Starfield potwierdzają, że mamy do czynienia z ogromnym światem, jednak tylko 10 proc. planet zawiera jakiekolwiek formy życia. To i tak dużo, jeśli uwzględnimy całość.

Starfield: 90 proc. planet nie ma życia. Są za to romanseStarfield
Źródło zdjęć: © Steam
Sebastian Barysz
3

Starfield można nazwać "kosmiczną odyseją Bethesdy". Skala tego świata przyprawi graczy o zawrót głowy. Twórcy przygotowali ponad 1000 planet podatnych na eksplorację, gdzie nie zabraknie elementów generowanych proceduralnie.

Czy w toku rozgrywki napotkamy obce formy życia? Może i nie będzie ksenomorfów, ale jak najbardziej, Starfield tętni życiem. Todd Howard (szef Bethesdy) podzielił się kolejnymi szczegółami na temat nadchodzącej gry w trakcie podcastu Kinda Funny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przetestowałem OMEN MAX 16 – co oferuje najnowszy laptop dla graczy?

10 proc. planet w Starfield wykształciło formy życia

To dużo? Mało? Prosta kalkulacja podpowiada, że "tylko 10 proc." to w praktyce "aż 100 planet". Z racji skali, niektóre światy będą generowane proceduralnie, natomiast te ważniejsze lokacje zostały stworzone "ręcznie".

Zabraknie pojazdów

W Starfield zabraknie pojazdów, ale nie oznacza to, że będziemy zdani na ciągłe chodzenie. W grze występuje plecak odrzutowy, który pozwoli szybko i sprawnie dostać się w wyznaczone miejsce. Co więcej, jego działanie będzie uzależnione od grawitacji na danej planecie.

Kosmiczny romans

Bethesda przygotowała również opcje romansowe. Starfield zaoferuje 4 towarzyszy, z którymi gracz może wejść w bardziej złożone relacje, co będzie wiązało się z wykonaniem konkretnych zadań. Nie zabraknie również wsparcia dla modów.

Starfield w 30 klatkach na konsolach

Z jednej strony na Starfield świadomie nałożono ograniczenie i 30 FPS na konsolach Xbox stało się faktem. Co ciekawe, gra radzi sobie z utrzymaniem nawet i 60 FPS, ale w trosce o płynność zdecydowano się na taki krok. Tym samym otrzymujemy 30 FPS w rozdzielczości 4K na Xbox Series X oraz 1440p na Series S.

Z drugiej strony mamy do czynienia z "najmniej zabugowaną grą w historii Bethesdy", co napawa graczy optymizmem.

Mamy ogromną ekipę testerów Starfield. Gdy pracowałem wspólnie z Toddem, widziałem licznik wykrytych błędów i widząc go, mogę stwierdzić, że gdybyśmy wypuścili Starfielda już teraz, byłaby najmniej zabugowaną grą w historii Bethesdy.

Matt Booty
Xbox Games Studios

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne