Starfield: 90 proc. planet nie ma życia. Są za to romanse

Kolejne informacje o Starfield potwierdzają, że mamy do czynienia z ogromnym światem, jednak tylko 10 proc. planet zawiera jakiekolwiek formy życia. To i tak dużo, jeśli uwzględnimy całość.

Starfield
Starfield
Źródło zdjęć: © Steam

Starfield można nazwać "kosmiczną odyseją Bethesdy". Skala tego świata przyprawi graczy o zawrót głowy. Twórcy przygotowali ponad 1000 planet podatnych na eksplorację, gdzie nie zabraknie elementów generowanych proceduralnie.

Czy w toku rozgrywki napotkamy obce formy życia? Może i nie będzie ksenomorfów, ale jak najbardziej, Starfield tętni życiem. Todd Howard (szef Bethesdy) podzielił się kolejnymi szczegółami na temat nadchodzącej gry w trakcie podcastu Kinda Funny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

10 proc. planet w Starfield wykształciło formy życia

To dużo? Mało? Prosta kalkulacja podpowiada, że "tylko 10 proc." to w praktyce "aż 100 planet". Z racji skali, niektóre światy będą generowane proceduralnie, natomiast te ważniejsze lokacje zostały stworzone "ręcznie".

Zabraknie pojazdów

W Starfield zabraknie pojazdów, ale nie oznacza to, że będziemy zdani na ciągłe chodzenie. W grze występuje plecak odrzutowy, który pozwoli szybko i sprawnie dostać się w wyznaczone miejsce. Co więcej, jego działanie będzie uzależnione od grawitacji na danej planecie.

Kosmiczny romans

Bethesda przygotowała również opcje romansowe. Starfield zaoferuje 4 towarzyszy, z którymi gracz może wejść w bardziej złożone relacje, co będzie wiązało się z wykonaniem konkretnych zadań. Nie zabraknie również wsparcia dla modów.

Starfield w 30 klatkach na konsolach

Z jednej strony na Starfield świadomie nałożono ograniczenie i 30 FPS na konsolach Xbox stało się faktem. Co ciekawe, gra radzi sobie z utrzymaniem nawet i 60 FPS, ale w trosce o płynność zdecydowano się na taki krok. Tym samym otrzymujemy 30 FPS w rozdzielczości 4K na Xbox Series X oraz 1440p na Series S.

Z drugiej strony mamy do czynienia z "najmniej zabugowaną grą w historii Bethesdy", co napawa graczy optymizmem.

Mamy ogromną ekipę testerów Starfield. Gdy pracowałem wspólnie z Toddem, widziałem licznik wykrytych błędów i widząc go, mogę stwierdzić, że gdybyśmy wypuścili Starfielda już teraz, byłaby najmniej zabugowaną grą w historii Bethesdy.

Matt BootyXbox Games Studios

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.