Star Wars Jedi: Fallen Order spełniło pokładane w nim nadzieje

Małe podsumowanie spotkania dla inwestorów Electronic Arts za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego.

Star Wars Jedi: Fallen Order spełniło pokładane w nim nadzieje
Bartosz Witoszka

31.01.2020 | aktual.: 31.01.2020 10:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jedi: Fallen Order zapowiadane jako produkcja skierowana do jednego gracza, która nie będzie miała żadnych mikropłatności ani DLC było dokładnie tym, co chcieli usłyszeć gracze. Po wpadce z Battlefrontem 2, Electronic Arts jeszcze długo borykało się z poważnym kryzysem wizerunkowym, ale wygląda na to, że karta odwróciła się, a zadowolenie odbiorców przełożyło się na duże zyski.

Obraz

Niestety brak konkretnych danych, jaka forma dystrybucji dominowała w przypadku tego tytułu, ale patrząc na to, że 51% wszystkich gier sprzedawanych przez Electronic Arts to te w pudełkach, można założyć, że i tym przypadku dominowały wersje fizyczne. Największy jednak wpływ na przychód firmy w tym okresie miała dystrybucja cyfrowa, mikrotransakcje oraz abonamenty – mowa o 1,2 miliardzie dolarów, co daje 70% całego przychodu netto wynoszącego 1,59 miliarda dolarów. Przy okazji mikropłatnościach warto wspomnieć o FIFA Ultimate Team, które zaliczyło 40-procentowy wzrost popularności w stosunku do roku poprzedniego. Apex Legends również trzyma się dobrze, a gra jest stale rozwijana – dla Electronic Arts oraz Respawn to ogromny sukces i już teraz zapowiedziano, że czwarty sezon wsparcia będzie znacznie większy niż trzeci. Nieśmiało wspomina się również o porcie na nowe konsole (PlayStation 5 i Xbox Series X), który miałby pojawić się w przyszłym roku.

Obraz

Ostatnie, ale niemniej ważne są Simsy, których czwarta część znalazła ponad 20 milionów odbiorców na całym świecie, ale to nie jedyne, co EA zapowiedziało dla fanów produkcji studia Maxis. W planach wydawcy przewija się fraza “Sims online”, ale nie wiadomo dokładnie, czy chodzi o pełnoprawną, piątą część, która miałaby być czymś w rodzaju MMO, czy o projekt poboczny. Z kolei do The Sims Mobile dodane ma być niedługo coś związanego ze światłem – czyżby cykl dnia i nocy? Zobaczymy w przyszłości.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.