Star Citizen „zmienia” silnik, ale to jeszcze nie powód do paniki

Akurat w tym przypadku to naprawdę nic wielkiego, a dużo ważniejsze są inne zmiany, które przyniosła aktualizacja 2.6.

Star Citizen „zmienia” silnik, ale to jeszcze nie powód do paniki
Bartosz Stodolny

Większość zainteresowanych wie już od piątku, że wraz z aktualizacją 2.6 Star Citizen przesiadł się na nowy silnik. Normalnie byłby to kolejny dowód na to, że Chris Roberts zagubił się w swoim sukcesie i zupełnie przestał panować nad tym projektem, ale nie tym razem, bo zmiana jest czysto kosmetyczna.

Lumberyard Visual Demo GDC 2016

A jest tak dlatego, że nowym silnikiem jest Amazon Lumberyard, który oparty jest na CryEnginie. Tym samym, na zmodyfikowanej wersji którego działa już Star Citizen. Zatem przejście nie powinno być problematyczne i na pewno nie możemy mówić o jakiejś wielkiej rewolucji, a bardziej od graczy poszkodowany może być co najwyżej CryTek, który i tak ma już sporo problemów. Sam twórca Star Citizena mówi o całym przedsięwzięciu tak:

Co to oznacza dla graczy? Przede wszystkim to, że Star Citizen korzysta od teraz z Amazon Web Services, zatem za obsługę części sieciowej odpowiadają serwery Amazonu. Łatwiej będzie też udostępniać rozgrywkę na Twitchu czy dodać wsparcie dla modów.

Jednak dużo ważniejsze jest to, co do gry wprowadza łatka 2.6, bo Star Citizen bardzo potrzebuje czegoś nowego co sprawi, że granie, czy w ogóle wspieranie tej produkcji będzie miało dalszy sens.

Star Citizen Alpha 2.6 Gameplay Trailer

Wśród nowości znajdziemy między innymi trochę nowych statków, lepszą kamerę dla widoku z perspektywy trzeciej osoby, „nowy” tryb w Arena Commanderze (który zamienia fale obcych na fale piratów), dodatkowe misje w systemie Crusader i… moduł Star Marine!

To ten obiecany jakiś czas temu i – wydawałoby się – porzucony element FPS, w którym wysiadamy z naszego statku, bierzemy karabin w łapę i idziemy lać się z innymi graczami. Na razie w dwóch trybach – Elimination, czyli klasyczym deathmatchu i Last Stand, gdzie walczymy o kontrolę nad czterema punktami dostępowymi. A wszystko na dwóch mapach, z których jedna umożliwia walkę w stanie nieważkości.

Star Citizen: Star Marine Trailer

Dobrze, bardzo dobrze. Niech Roberts i Cloud Imperium Games pokażą, że Star Citizen to coś więcej, niż festiwal niespełnionych obietnic. Tylko niech kolejne aktualizacje nie pojawiają się z częstotliwością jedna na „kiedyś tam”.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościchris robertsstar citizen
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.