Stało się - CD Projekt już bez cdp.pl
CD Projekt zaczynał od dystrybucji na lokalnym rynku, ale teraz chce skupiać się już tylko na biznesie globalnym - tworzeniu gier pod szyldem CDP Red i dystrybucji cyfrowej w ramach GOG-a.
27.11.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:23
CD Projekt poinformował o sprzedaży pakietu kontrolnego cdp.pl. Kontrolę nad tą firmą przejęli sami jej pracownicy i obecni członkowie zarządu. Tym samym CD Projektowi zostało w rękach tylko 8,29 procent udziałów w swojej niegdysiejszej filii zajmującej się dystrybucją na lokalnym rynku. Wcześniej miał ich 50,2 procent. Zawarta przy okazji umowa jasno określa dalsze obniżanie udziałów.
Jak wcześniej wielokrotnie podkreślaliśmy, strategia CD Projekt koncentruje się na działaniach o zasięgu globalnym - mówi Adam Kiciński, prezes firmy - produkcji gier oraz cyfrowej dystrybucji realizowanej przez GOG.com. Cdp.pl od lat skupia się na rynku lokalnym, tutaj ma rozpoznawalną markę i realizuje własne cele strategiczne.
Jeszcze w lipcu tego roku w udzielonym nam wywiadzie Michał Gembicki, dyrektor zarządzający cdp.pl, zaprzeczał, jakoby CD Projekt zamierzał pozbyć się swojej najstarszej części.
[Źródło: CD Projekt]
Tomasz Kutera