Śródziemie: Cień Mordoru zrobiło na Was wrażenie? Twórcy celowali jeszcze wyżej - zdradzają, co musiało wypaść z ostatecznej wersji

Reżyser gry wspomina potężne, olifantopodobne bestie, dzikie przestrzenie i jeszcze bardziej zaawansowany system Nemesis.

Śródziemie: Cień Mordoru zrobiło na Was wrażenie? Twórcy celowali jeszcze wyżej - zdradzają, co musiało wypaść z ostatecznej wersji
marcindmjqtx

Ekipa pracująca przy Śródziemie: Cień Mordoru składała się w dużej mierze z osób, które jeszcze nigdy nie pracowały przy trzecioosobowej grze akcji rozgrywającej się w otwartym świecie. Wszystkim zależało też, by tworzony przez nich system Nemesis był innowacyjnym rozwiązaniem. Prowadziło to do wielu wyzwań i niepewności w trakcie procesu twórczego, wskutek których studio ostatecznie wycofało się z niektórych pomysłów.

Opowiedział o tym Micheal de Plater, reżyser Cienia Mordoru. - Niepewność w kwestiach tworzonego autorskiego systemu, sprawiła, że wiele wysiłku włożyliśmy także w drugoplanowe aspekty - zdradził. - Wymyśliliśmy dużo pobocznych aktywności i kilka rzeczy, które ostatecznie musieliśmy wyciąć, np. epicką bestię do ujeżdżania.

Great Beast

Wielka Bestia miała być odległym krewnym Mumakili. Jej rozmiar i siła rzeczywiście mogły wprowadzić ciekawe urozmaicenie do i tak świetnej gry. Z opisu wynika, że tylko Graug albo duże stado Caragorów mogłyby mieć szansę przeciwko temu potężnemu stworzeniu.

Innym elementami wyciętymi z Cienia Mordoru były rozległe, dzikie tereny i jeszcze bardziej skomplikowany system Nemesis. Michael de Plater opowiada o tym, jak zaprojektowali różnorodne frakcje Uruków z oddzielnymi wskaźnikami dyscypliny i morale, i jak w pewnym momencie interfejs hierarchii przypominał rozświetloną choinkę. Dopiero z czasem, po wielu testach i szlifach, studio decydowało się rezygnować stopniowo z niektórych elementów.

Jak widać systemowi Nemesis wyszło to chyba na zdrowie. Ale kto nie chciałbym przejechać się na Wielkiej Bestii?

[źródło: Gamasutra]

Patryk Fijałkowski

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.