Śródziemie: Cień Mordoru zrobiło na Was wrażenie? Twórcy celowali jeszcze wyżej - zdradzają, co musiało wypaść z ostatecznej wersji

Reżyser gry wspomina potężne, olifantopodobne bestie, dzikie przestrzenie i jeszcze bardziej zaawansowany system Nemesis.

Śródziemie: Cień Mordoru zrobiło na Was wrażenie? Twórcy celowali jeszcze wyżej - zdradzają, co musiało wypaść z ostatecznej wersji
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Ekipa pracująca przy Śródziemie: Cień Mordoru składała się w dużej mierze z osób, które jeszcze nigdy nie pracowały przy trzecioosobowej grze akcji rozgrywającej się w otwartym świecie. Wszystkim zależało też, by tworzony przez nich system Nemesis był innowacyjnym rozwiązaniem. Prowadziło to do wielu wyzwań i niepewności w trakcie procesu twórczego, wskutek których studio ostatecznie wycofało się z niektórych pomysłów.

Opowiedział o tym Micheal de Plater, reżyser Cienia Mordoru. - Niepewność w kwestiach tworzonego autorskiego systemu, sprawiła, że wiele wysiłku włożyliśmy także w drugoplanowe aspekty - zdradził. - Wymyśliliśmy dużo pobocznych aktywności i kilka rzeczy, które ostatecznie musieliśmy wyciąć, np. epicką bestię do ujeżdżania.

Great Beast

Wielka Bestia miała być odległym krewnym Mumakili. Jej rozmiar i siła rzeczywiście mogły wprowadzić ciekawe urozmaicenie do i tak świetnej gry. Z opisu wynika, że tylko Graug albo duże stado Caragorów mogłyby mieć szansę przeciwko temu potężnemu stworzeniu.

Innym elementami wyciętymi z Cienia Mordoru były rozległe, dzikie tereny i jeszcze bardziej skomplikowany system Nemesis. Michael de Plater opowiada o tym, jak zaprojektowali różnorodne frakcje Uruków z oddzielnymi wskaźnikami dyscypliny i morale, i jak w pewnym momencie interfejs hierarchii przypominał rozświetloną choinkę. Dopiero z czasem, po wielu testach i szlifach, studio decydowało się rezygnować stopniowo z niektórych elementów.

Jak widać systemowi Nemesis wyszło to chyba na zdrowie. Ale kto nie chciałbym przejechać się na Wielkiej Bestii?

[źródło: Gamasutra]

Patryk Fijałkowski

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne