Zgodnie z informacjami The Hollywood Reporter, Netflix poważnie rozważa stworzenie gry bazującej na fabule serialu Squid Game. Dyrektor Netflixa na obszar azjatycki, Minyoung Kim, potwierdziła te doniesienia w przeprowadzonym z nią wywiadzie.
Dziecięce zabawy nie dla dzieci
W prowadzonej z nią rozmowie, Kim przyznała, że Netflix obecnie zastanawia się nad tym, co będzie dalej z marką Squid Game. Firma rozważa możliwość potencjalnej adaptacji gry wideo. Niekoniecznie jednak miałaby się zająć tym samodzielnie, bowiem prowadzone jest badanie rynku, w którym Netflix przygląda się już gotowym oraz tworom szeroko dostępnym w sieci.
Dyrektor nie przedstawiła jednak żadnych spekulacji na temat tego, jak mogłaby wyglądać adaptacja gry Squid Game. W serialu postacie często działają na niekorzyść innych uczestników, rzadko im pomagając. Być może byłoby to dobre pole do stworzenia produkcji multiplayer, w której gracze, pozostawieni samym sobie, musieliby samodzielnie zdecydować jaką drogę przejścia przez wyzwania wybiorą. Czy spróbują sprzymierzyć się z innymi osobami, czy też będą działać na ich niekorzyść, by zmniejszyć ilość konkurentów w drodze do głównej nagrody.
Kilka słów o serialu
Chociaż serial pojawił się na platformie zaledwie miesiąc temu, wielu fanów pyta już o jego kontynuację pod postacią drugiego sezonu. Kim przypomniała w wywiadzie, że ze względu na niewielki czas, jaki upłynął od startu produkcji, Netflix nie prowadzi jeszcze dyskusji w tym temacie. Zauważyła jednak, że Squid Game jest na dobrej drodze do bycia najchętniej oglądanym programem w historii platformy.
Nie jest więc pewne, czy Netflix stworzy grę Squid Game bądź udzieli na nią licencji wybranemu producentowi gier. Biorąc jednak pod wywiad, w którym Kim przyznaje, że Netflix poszukuje możliwości dalszego czerpania korzyści z marki i rozgląda się w sytuacji na rynku, gra wydaje się bardzo prawdopodobna. Nie bez znaczenia jest także ogromna popularność wszelkich gier mobilnych, nawiązujących do serialu. Ciężko więc uwierzyć, by Netflix zrezygnował z potencjalnie łatwego zarobku na fanach marki.