Squid Game może doczekać się oficjalnej gry. Netflix rozważa jej stworzenie
Koreański serial Netflixa, Squid Game, coraz częściej jest wykorzystywany przez rozmaitych twórców produkcji indie jako inspiracja dla ich gier mobilnych. Niedługo jednak fani serialu mogą doczekać się oficjalnej gry, o takim samym tytule jak dzieło Netflixa.
16.10.2021 11:44
Zgodnie z informacjami The Hollywood Reporter, Netflix poważnie rozważa stworzenie gry bazującej na fabule serialu Squid Game. Dyrektor Netflixa na obszar azjatycki, Minyoung Kim, potwierdziła te doniesienia w przeprowadzonym z nią wywiadzie.
Dziecięce zabawy nie dla dzieci
W prowadzonej z nią rozmowie, Kim przyznała, że Netflix obecnie zastanawia się nad tym, co będzie dalej z marką Squid Game. Firma rozważa możliwość potencjalnej adaptacji gry wideo. Niekoniecznie jednak miałaby się zająć tym samodzielnie, bowiem prowadzone jest badanie rynku, w którym Netflix przygląda się już gotowym oraz tworom szeroko dostępnym w sieci.
Dyrektor nie przedstawiła jednak żadnych spekulacji na temat tego, jak mogłaby wyglądać adaptacja gry Squid Game. W serialu postacie często działają na niekorzyść innych uczestników, rzadko im pomagając. Być może byłoby to dobre pole do stworzenia produkcji multiplayer, w której gracze, pozostawieni samym sobie, musieliby samodzielnie zdecydować jaką drogę przejścia przez wyzwania wybiorą. Czy spróbują sprzymierzyć się z innymi osobami, czy też będą działać na ich niekorzyść, by zmniejszyć ilość konkurentów w drodze do głównej nagrody.
Kilka słów o serialu
Chociaż serial pojawił się na platformie zaledwie miesiąc temu, wielu fanów pyta już o jego kontynuację pod postacią drugiego sezonu. Kim przypomniała w wywiadzie, że ze względu na niewielki czas, jaki upłynął od startu produkcji, Netflix nie prowadzi jeszcze dyskusji w tym temacie. Zauważyła jednak, że Squid Game jest na dobrej drodze do bycia najchętniej oglądanym programem w historii platformy.
Nie jest więc pewne, czy Netflix stworzy grę Squid Game bądź udzieli na nią licencji wybranemu producentowi gier. Biorąc jednak pod wywiad, w którym Kim przyznaje, że Netflix poszukuje możliwości dalszego czerpania korzyści z marki i rozgląda się w sytuacji na rynku, gra wydaje się bardzo prawdopodobna. Nie bez znaczenia jest także ogromna popularność wszelkich gier mobilnych, nawiązujących do serialu. Ciężko więc uwierzyć, by Netflix zrezygnował z potencjalnie łatwego zarobku na fanach marki.