Square Enix zmieni swoje podejście do dużych marek

Square Enix zmieni swoje podejście do dużych marek

Square Enix zmieni swoje podejście do dużych marek
marcindmjqtx
31.03.2014 18:49, aktualizacja: 05.01.2016 15:41

Niespodziewany sukces Bravely Default na zachodzie i Hitman: Rozgrzeszenie, które nie zadowoliło do końca nikogo, chyba otworzyły szefom firmy oczy.

Siliconera przetłumaczyła rozmowę z Yosuke Matsudą, prezesem Square Enix. Wynika z niej, że firma przestanie gonić za globalnym odbiorcą projektując swoje hity.

W przeszłości tworzyliśmy konsolowe gry, mające trafić do graczy na całym świecie. Straciliśmy naszą wizję. Nasze produkcje nie tylko nie trafiały do Japończyków. Były niedokończone i nie nadawały się nawet dla globalnego odbiorcy. Świetne wyniki Bravely Default nie tylko w Japonii zaskoczyły Square Enix. To w końcu jRPG z krwi i kości, a jednak znaleźli się na chętni. Matsuda chce wyciągnąć z tego wnioski - projektować gry tak, by były jak najlepsze, bez obawy o przyciągnięcie odbiorców. Taka polityka nie wyszła na dobre ostatniemu Hitmanowi.

Deweloperzy Hitman: Rozgrzeszenie mieli z tym problemy. Zaimplementowali mnóstwo elementów, mających przyciągnąć masowego odbiorcę, a nie fanów serii. Tyle, że tym, co czyni tę serię dobrą jest skupienie uwagi na hardkorowych graczach, a tego zabrakło. Stąd wzięła się słaba sprzedaż. Matsuda zapowiada, że Square Enix wraca do korzeni marek AAA, nad którymi teraz pracuje. Pozostaje nam trzymać kciuki, by faktycznie tak było. Taki kierunek powinien pozwolić uniknąć rozczarowań, które były ostatnio udziałem fanów Thiefa czy od dłuższego czasu towarzyszą miłośnikom Final Fantasy.

[źródło: Siliconera]

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)