Sprzedaż gier w maju - gdy spada Fortnite, spadają wszyscy
Tymczasem PUBG żyje i ma się zupełnie dobrze.
24.06.2019 19:03
Jak podaje firma SuperData, łączne przychody z cyfrowej sprzedaży gier i dodatków były w maju o 4 proc. niższe niż w takim samym okresie w ubiegłym roku. Jedną z głównych przyczyn było dużo niższe wyniki Fortnite'a.
Gra Epica zarobiła w tym miesiącu 203 miliony dolarów. Wynik wciąż imponujący, ale o aż 38 proc. niższy niż rok wcześniej. Mocno na całym rynku zaważył również 8-procentowy spadek przychodów z gier mobilnych (które stanowią większą część cyfrowego rynku niż konsole i PC razem wzięte).
Total War: Three Kingdoms Announcement Cinematic Trailer
Dużym sukcesem maja okazało się Total War: Three Kingdoms. Grze Creative Assembly udało się sprzedać ponad milion egzemplarzy i zarobić 62 miliony dolarów. Mimo wydawałoby się dość niszowego gatunku (na pewno w porównaniu z choćby Fortnitem), tytuł ten znalazł się na 6. miejscu najbardziej dochodowych na PC (cała pierwsza piątka to gry online z mikropłatnościami).
SuperData zauważa również, że wciąż zupełnie dobrze radzi sobie PUBG. Choć wokół gry nie ma ostatnio jakiegoś wielkiego szumu, to od początku roku znalazła ona 4,7 miliona nabywców. Biorąc pod uwagę, że jest to tytuł płatny, można śmiało stwierdzić, że plotki o śmierci PUBG były mocno przesadzone.
Dominik Gąska