Sprawa Machinarium: piłeczka po stronie Sony
Jak niedawno pisał Maciu, twórcy Machinarium nie dogadali się w kwestii finansów z Microsoftem i nie chcąc rezygnować z części zysków zrezygnowali z wydawania gry na XBLA*. Zgodnie z przewidywaniami, ludzie z Amanita Design poszli więc do Sony.
13.04.2010 | aktual.: 08.01.2016 13:55
Jak powiedział Joystiqowi Jakub Dvorský, założyciel Amanity, gra została już zgłoszona Sony i oczekuje rozpatrzenia. Czy Sony wykorzysta okazję i da Microsoftowi prztyczka w nos?
Sprawa Machinarium urasta więc do kolejnego frontu konsolowej wojny. Wiadomo, że niemalże każdy kto ma komputer może grę kupić i uruchomić, ale ten kto ją wyda na konsolach da jasny sygnał: "lubimy i wspieramy ambitniejsze, bardziej niszowe projekty, lubimy ryzykować". Microsoft z okazji nie skorzystał.
Machinarium jest grą skończoną, z wyrobioną marką i o określonej popularności. Co może pozornie być przeszkodą w wydaniu jej na konsolach - kto miał w nią zagrać, ten już zagrał. Przynajmniej w Europie. Z drugiej strony nie można lekceważyć całej rzeszy potencjalnych graczy, którzy mogą się zainteresować tytułem w chwili gdy usłyszą, że pojawił się na platformie, która stoi pod ich telewizorem. A to już oznacza parę dolarów zysku.
[via Joystiq]
*Usługa Xbox LIVE nie jest oficjalnie dostępna w Polsce. Nie wiesz, co to oznacza? Dowiesz się tu.