Przede wszystkim, gry z serii Splinter Cell są historycznie związane z platformami Microsoftu. Pierwsza część była jednym z tytułów, które pokazały pełnię technicznych możliwości pierwszego Xboksa. Microsoft uwierzył wtedy w potencjał gry i zapewnił mocne wsparcie przy promocji. Więc pomiędzy serią a platformą mamy tu "więź serc". Niektóre gry tak mają (myślcie na przykład o Final Fantasy)
Hmm, wszystko pięknie, ale z tym Final Fantasy to już troszkę nieaktualne...
Drugi powód takiej decyzji jest związany z procesem produkcji. Jeśli tworzymy grę z myślą o jednej platformie, to możemy pogłębić proces optymalizacji.Niby oczywistość, ale jednak Ubisoft wydaje większość swoich gier wszędzie, gdzie tylko może. Wydaje mi się raczej, że firma sparzyła się gorszą wersją Double Agent na PS3 i dlatego nie zamierza już ryzykować. W końcu skoro gra została cofnięta do fazy koncepcyjnej, to teraz musi być już dopracowana do granic możliwości. Zadowolić graczy będzie bardzo trudno.
[via VG247]