Spersonalizowane reklamy w grach. Microsoft jest tym zainteresowany

Gigant z Redmond jest najwyraźniej zainteresowany technologią, która z pewnością "ucieszy" graczy. Chodzi o reklamy, które miałyby towarzyszyć nam w samej rozgrywce.

POLAND - 2022/01/19: In this photo illustration a Microsoft logo is displayed on a smartphone with stock market percentages on the background. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
POLAND - 2022/01/19: In this photo illustration a Microsoft logo is displayed on a smartphone with stock market percentages on the background. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Jeśli Microsoft zacznie konsekwentnie rozwijać swój patent to niewykluczone, że już wkrótce część graczy zostanie zmuszona do "przeproszenia się" z reklamami. Technologiczny gigant z Redmond jest zainteresowany wprowadzeniem spersonalizowanych reklam do gier wideo.

Wspomniany dokument dotyczy nieinwazyjnej metody wprowadzenia spersonalizowanych reklam do rozgrywki sieciowej lub tej opartej na chmurze. Całość ma się odbywać za pomocą specjalnych nakładek, wyświetlanych równolegle do rozgrywki.

Każdy gracz otrzymałby inne reklamy

Najpierw trzeba ustalić, jaka reklama ma zostać wyświetlona. Tu kłania się personalizacja, ustalana na podstawie preferencji gracza i czasu spędzonego z daną produkcją. Jeśli preferujemy gry sportowe, to reklamy wpiszą się w ten trend.

Gdzie mogą być wyświetlane takie reklamy?

W dokumencie zaprezentowano kilka wizualizacji. Wyobraźmy sobie, że wykonujemy "jedenastkę" w grze piłkarskiej. W tym przypadku reklama byłaby wyświetlana za bramką przeciwnej drużyny. Intuicja podpowiada, że w grach wyścigowych miejsce na reklamy znajdzie się tam, gdzie zazwyczaj występują w rzeczywistości (znaki przy drodze). Może to być również logo jakiejś firmy (lub produktu) umieszczone na ubraniu postaci.

To tylko patent

Być może echem tego patentu jest najnowsza ankieta, jaką Microsoft wysyła niektórym użytkownikom. Gracze są pytani, co sądzą o tańszej wersji usługi Xbox Games Pass, która posiadałby ograniczenia oraz reklamy.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.