Spersonalizowane reklamy w grach. Microsoft jest tym zainteresowany

Gigant z Redmond jest najwyraźniej zainteresowany technologią, która z pewnością "ucieszy" graczy. Chodzi o reklamy, które miałyby towarzyszyć nam w samej rozgrywce.

Spersonalizowane reklamy w grach. Microsoft jest tym zainteresowanyPOLAND - 2022/01/19: In this photo illustration a Microsoft logo is displayed on a smartphone with stock market percentages on the background. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images
Sebastian Barysz
1

Jeśli Microsoft zacznie konsekwentnie rozwijać swój patent to niewykluczone, że już wkrótce część graczy zostanie zmuszona do "przeproszenia się" z reklamami. Technologiczny gigant z Redmond jest zainteresowany wprowadzeniem spersonalizowanych reklam do gier wideo.

Wspomniany dokument dotyczy nieinwazyjnej metody wprowadzenia spersonalizowanych reklam do rozgrywki sieciowej lub tej opartej na chmurze. Całość ma się odbywać za pomocą specjalnych nakładek, wyświetlanych równolegle do rozgrywki.

Czy warto kupić smart-opaskę Oppo Watch Free?

Każdy gracz otrzymałby inne reklamy

Najpierw trzeba ustalić, jaka reklama ma zostać wyświetlona. Tu kłania się personalizacja, ustalana na podstawie preferencji gracza i czasu spędzonego z daną produkcją. Jeśli preferujemy gry sportowe, to reklamy wpiszą się w ten trend.

Gdzie mogą być wyświetlane takie reklamy?

W dokumencie zaprezentowano kilka wizualizacji. Wyobraźmy sobie, że wykonujemy "jedenastkę" w grze piłkarskiej. W tym przypadku reklama byłaby wyświetlana za bramką przeciwnej drużyny. Intuicja podpowiada, że w grach wyścigowych miejsce na reklamy znajdzie się tam, gdzie zazwyczaj występują w rzeczywistości (znaki przy drodze). Może to być również logo jakiejś firmy (lub produktu) umieszczone na ubraniu postaci.

To tylko patent

Być może echem tego patentu jest najnowsza ankieta, jaką Microsoft wysyła niektórym użytkownikom. Gracze są pytani, co sądzą o tańszej wersji usługi Xbox Games Pass, która posiadałby ograniczenia oraz reklamy.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne