South Park The Fractured but Whole: Od zmierzchu do Casa Bonita - recenzja. Brakuje dwóch rzeczy

Nadal lepsze love story niż w "Zmierzchu".

South Park The Fractured but Whole: Od zmierzchu do Casa Bonita - recenzja. Brakuje dwóch rzeczy
Bartosz Stodolny

26.03.2018 11:35

Na wstępie adnotacja - jestem ultrasem South Park: The Fractured but Whole. Zauważyłem już, że niewiele osób zgadza się z moją maksymalnie pozytywną recenzją, więc zanim zaczniecie czytać poniższy tekst, lepiej najpierw zapoznajcie się z tamtym albo chociaż przebiegnijcie po nim wzrokiem. Są tam chyba z dwa przekleństwa, więc warto. A jeśli już znacie moją miłość do tej gry...

Platformy: PC, PS4, Xbox One

Producent: Ubisoft San Francisco

Wydawca: Ubisoft

Dystrybutor w Polsce: Ubisoft Polska

Wersja PL: Tak

Data premiery: 20.03.2018

Wymagania: Intel Core i5 2400 / AMD FX 4320, 6 GB RAM-u, NVIDIA GeForce GTX 560Ti/Radeon HD 7850

Grę do recenzji udostępnił dystrybutor. Graliśmy na PS4. Obrazki pochodzą od wydawcy.

Pierwsze fabularne DLC do South Parka bierze na warsztat wampiry i Casa Bonitę, czyli kultową meksykańską restaurację z serialu. Choć "brać na warsztat" to chyba w tym wypadku za mocne określenie, w czym tkwi największy problem dodatku. Bo o ile The Fractured but Whole miał scenariusz na poziomie najlepszych odcinków South Parka, o tyle ten tutaj wypada leniwie. Fani szybko zorientują się, że jest to recykling serialowego wątku, w którym Butters stał się wampirem. I może nawet nie byłoby w tym nic złego, w końcu to był dobry żart i wiele osób go nie zna, gdyby nie fakt, że poza nim dodatek nie robi praktycznie nic innego.Mamy zatem do czynienia z jednym gagiem rozciągniętym na trzy godziny i poprzeplatanym walkami z dzieciakami zafascynowanymi wampiryzmem. Nie spodziewajcie się zakręconych zwrotów akcji, błyskotliwych dialogów czy wielopoziomowych, absurdalnych intryg. Historia prezentuje się bardzo skromnie i prosto. W ramach pocieszenia dostajemy garść nawiązań do wampirów w popkulturze i jeden świetny pastisz znienawidzonego elementu gier wideo. Czyli na tyle dużo, by nie zdążyć się znudzić, ale za mało, by pozostawić gracza z zachwytem. Nie do tego przyzwyczaili nas Matt Stone i Trey Parker. Miło jest pozwiedzać Casa Bonitę (kto ma w głowie piosenkę?), szkoda tylko, że z tego materiału nie wyciągnięto trochę więcej.

Nieco ciekawiej - ale też bez szaleństw - jest pod względem rozgrywki. Otrzymujemy świeżą klasę superbohatera (w praktyce to po prostu cztery dodatkowe ataki), kilku bossów, parę ciuszków, księgi pozwalające teleportować się na polu bitwy i nową towarzyszkę - gotkę Henriettę, która ma wtyki w piekle. Starcia potrafią być długie i całkiem intensywne - bo wiadomo, jak wampiry to i regeneracje czy wysysanie życia - ale wszystkie ogarnia się raczej za pierwszym razem. W praktyce dostajemy więcej tego, co już dobrze znamy. Nie zmieni się nasze myślenie o którymkolwiek elemencie, nie pojawi się okazja do tworzenia innych strategii. Ale na trzy godziny styka.No właśnie. Długość dodatku tylko potwierdza jego charakter - to bardziej „dodateczek” niż dodatek, bardziej tak sobie po prostu jest niż robi coś mocnego. Ci, którzy świetnie bawili się przy podstawce, spędzą całkiem przyjemne sto osiemdziesiąt minut. Kto wie, może w pustym okresie między sezonami serialu i w ramach deseru po The Fractured but Whole właśnie tyle wystarczy i można sobie w to z radością zagrać?

Można. Ogólnie Można. Ale szkoda, że to tylko taka rzemieślnicza robota pozbawiona dwóch rzeczy, które w South Parku są najważniejsze - jaj.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
recenzjedlcps4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.