Sony wprowadzało w błąd reklamą PS Vita. Teraz musi oddać część pieniędzy klientom

Okazuje się, że rzucanie haseł bez pokrycia nie musi pozostawać bezkarne.

Sony wprowadzało w błąd reklamą PS Vita. Teraz musi oddać część pieniędzy klientom
marcindmjqtx

Amerykańska Federalna Komisja Handlu dopatrzyła się nieścisłości w reklamie PS Vity z 2012 roku. W bardzo konkretnym wpisie na swojej stronie Komisja wyjaśnia, co dokładnie ma na myśli. Być może sami pamiętacie, co pierwotnie obiecywało Sony w przypadku swojego przenośniaka - między innymi grę zdalną z użyciem PS3 (można było odnieść wrażenie, że z absolutnie każdą grą, co okazało się nieprawdą) oraz funkcję zwaną "cross save'em", która miała oznaczać, że grę zapauzowaną na dużej konsoli będzie można od tego samego momentu kontynuować na Vicie. Do tego Sony nie informowało, że w tym celu trzeba będzie mieć dwie kopie gry.

Wszystkie te reklamowe banialuki, które ostatecznie nie zostały zrealizowane, możecie zobaczyć na reklamie, której dotyczy spór. Jest nawet remote play z Killzone 3, który nigdy nie trafił do graczy, mimo że promowano go na E3.

Komisja o wprowadzanie w błąd oskarża nie tylko Sony, ale i agencję Deutsch LA, która reklamę przygotowała. Orzekła jednoznacznie, że reklama wprowadzała w błąd. Obie firmy obiecały nigdy nie decydować się już na podobne działania, a dodatkowo każdy klient, który kupił PS Vitę w Stanach Zjednoczonych przed 1 czerwca 2012, ma otrzymać 25 dolarów w gotówce lub 50 dolarów w formie vouchera na zakupy.

Sprawiedliwości stało się więc zadość. Z jednej strony naganne praktyki reklamowe Sony nie powinny nigdy mieć miejsca, z drugiej - szkoda, że obietnice doczekały się częściowej realizacji dopiero przy kombinacji PS4+Vita.

[Źródła: 1, 2]

Marcin Kosman

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsonyps vita
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.