Sony szykuje miliardowe inwestycje. Boją się przejęcia Activision Blizzard
Sony planuje gigantyczne inwestycje w odpowiedzi na przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft. Japoński gigant chce przeznaczyć 300 mld jenów w aktualnym roku podatkowym na "badania i rozwój w swoim segmencie gier". Na celowniku znajdują się gry-usługi oraz technologia rozszerzonej rzeczywistości.
Sony "kontratakuje". Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft finalizuje się na naszych oczach. Federalna Komisja Handlu daje zielone światło, a ostatnim elementem tej trwającej od wielu miesięcy batalii będzie zgoda brytyjskiego regulatora CMA - Competition and Markets Authority.
Japoński gigant widząc poczynania konkurencji, które mogą zmienić układ sił w branży, deklaruje miliardowe inwestycje. 300 mld jenów - czyli około 2,13 mld dolarów - tyle dokładnie chce przeznaczyć Sony na rozwój gier w bieżącym roku podatkowym, który skończy się wraz z ostatnim dniem marca 2024 r.
Sony szykuje miliardowe inwestycje
Redakcja serwisu Nikkei Asia informuje, że wspomniana kwota 300 mld jenów stanowi około 40 proc. wszystkich wydatków Sony przeznaczonych na badania oraz rozwój i jednocześnie ta kwota "przewyższa aktualnie wydatki na elektronikę i półprzewodniki". Czy ta kwota jest spektakularna? W minionym roku podatkowym inwestycje w segmencie gier wynosiły 271,1 mld jenów. Natomiast w roku finansowym 2020 ta kwota wynosiła "tylko" 144,5 mld jenów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sony planuje wydać łącznie 760 mld jenów w bieżącym roku podatkowym (wzrost o 3 proc. względem poprzedniego), z czego 300 mld jenów to właśnie segment gier. Plany są ambitne: zgodnie z publikacją, Sony ma skupić się na grach-usługach, "które pozwalają klientom kupować dodatki do tytułów przesyłanych strumieniowo online".
Metaverse i AR od Sony
Jednocześnie Sony rzekomo "ma oko na metaverse". Następnym elementem układanki ma być technologia rozszerzonej rzeczywistości (AR). W tym celu firma zamierza wykorzystać potencjał 9 studiów gier, które są w jej posiadaniu lub zainwestowano w nie.
Sony i Honda łączą siły
Nie można pominąć kooperacji na linii Sony-Honda. Nowa marka aut elektrycznych "Afeela" może stanowić konkurencję dla Tesli. Izumi Kawanishi (prezes Sony Honda Mobility) twierdzi, że potencjalna integracja nowych aut z konsolą PlayStation 5 jest możliwa do osiągnięcia od strony technicznej.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii