Sony: prace nad Move były długim ciągiem porażek

Tak o pracach nad nowym kontrolerem ruchowym Sony, w udzielonym Polygamii wywiadzie wypowiedział się Shuhei Yoshida, z Sony Worldwide Studios.

Sony: prace nad Move były długim ciągiem porażek
marcindmjqtx

08.07.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:43

Według Yoshidy prace nad Move sięgają 2000 roku, ale używana wówczas w testach kamera podpinana do PlayStation 2 przez USB miała za niską rozdzielczość aby być przydatną. W 2003 roku pojawił się EyeToy, ale było zbyt uproszczone i nie mogło "dać graczowi możliwości stawania się coraz lepszym w grach".

PlayStation 3 przyniosło Sixaxisa, ale Sony "nie było w stanie" połączyć go z kamerą, więc prace trwały dalej - na rynku zdążyło się już oczywiście pojawić Wii.

Chcieliśmy móc nie tylko wskazywać i potrząsać kontrolerem, ale również osiągnąć poziom dokładności, przy którym ta różdżka trzymana w ręce jest rozpoznawana w przestrzeni 3d i każdy, nawet najmniejszy ruch jest odwzorowywany w grze. To jest właśnie to, czego potrzebują gracze. Nie chcą, by wykonywane gesty przenosiły się z opóźnieniem do gry. Dla Yoshidy najważniejsze w Move jest sprawienie, aby gracz wiedział, że za wszelkie niepowodzenia odpowiada on sam, a nie wadliwy kontroler czy źle napisana gra. To nie zawsze na początku działało tak jak powinno i Sony sporo czasu zabrało dopilnowanie, aby urządzenie odpowiednio sczytywało ruchy i położenie graczy.

Pełen zapis rozmowy przeczytacie na Polygamii już wkrótce.

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps3sony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.