Sony od samego początku planowało PSP bez UMD
Ciekawi Was od kiedy Sony zaczęło uważać, że PSP bez UMD to dobry pomysł? No bo chyba nie od wtedy, gdy zachwalało ten format jako rewolucyjny, doskonały, ach i och? Otóż właśnie od wtedy. Naoya Matsui, szef działu planowania produktów z SCE powiedział w wywiadzie:
02.07.2009 | aktual.: 14.01.2016 15:25
Już na samym początku, w czasie powstawania PSP był plan, aby usunąć napęd UMD, ale po prostu wypuszczenie takiego sprzętu nie pozwoliłoby użytkownikom PSP na cieszenie się nim. Potrzebne było przygotowanie środowiska, m.in. takie działania jak wymiana zawartości pomiędzy PSN, a PS3 czy stworzenie oprogramowania do zarządzania zawartością na PC takiego jak Media Go. Matsui mówi też, że Sony planuje po prostu wspierać obie wersje swojego sprzętu, a PSP Go kieruje do tych, których zauroczyła cyfrowa dystrybucja. W sumie to całkiem logiczne, wypuszczenie przed kilkoma laty konsolki pozbawionej możliwości wsadzenia do niej fizycznie kupionej w sklepie gry, szczególnie w czasach braku rozwiniętej infrastruktury sieciowej, skończyłoby się spektakularną klęską. Mi koegzystencja dwóch różnych rodzajów sprzętów absolutnie nie przeszkadza.
[via GameBusiness.jp]