Sony: nadal tracimy na każdej sprzedanej sztuce PS3 Slim
Nie lubię przydługawych wywiadów, które nie mają końca i prasa przez tydzień wyczytuje z nich coraz to nowsze informacje. Rozmowa z Kazem Hirai, jaką przeprowadził Times Online zawiera jednak jedną bardzo ważną wiadomość. Pomimo obniżenia kosztów produkcji PS3 o 70% firma nadal traci na swojej konsoli:
26.08.2009 | aktual.: 11.01.2016 17:58
"Jeśli mówimy tylko o sprzęcie, to bezpośrednia odpowiedź brzmi: tak [tracimy]. (...) To się dobrze nada na nagłówki, ale tak naprawdę to nie wiem, czy to jest prawdziwa natura tego biznesu, w którym wszyscy jesteśmy, czy to PlayStation, Xbox czy Wii. Myślę, że lepszym wskaźnikiem jest patrzenie na biznes jako na całość, czyli zapytanie: czy przynosimy zyski, jeśli chodzi o zsumowany wynik sprzętu, oprogramowania i akcesoriów? Odpowiedź na to pytanie brzmi tak, od poprzedniego roku fiskalnego." Zaskoczenia chyba nie ma, w końcu wszyscy wiemy, że producenci konsol tracą na ich produkcji, a zarabiają na sprzedaży oprogramowania. Osobiście mam nadzieję, że obniżka ceny i odświeżony model pozwolą rozpędzić się Sony i rywalizacja będzie jeszcze ciekawsza, bo jak wiemy, to wszystko z korzyścią dla ostatecznego klienta, czyli nas.