Sony nadal dokłada do PS3
Raport opublikowany przez iSuppli dowodzi, że Sony dalej dokłada niemało do każdej sprzedanej konsoli. Obecnie jest jednak zdecydowanie lepiej niż jeszcze kilka miesięcy temu, przed premierą modelu Slim, i niebawem japoński producent powinien zarabiać także na sprzedaży konsol.
14.12.2009 15:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z raportem w chwili premiery wyprodukowanie PS3 kosztowało około 805 dolarów. W sklepach najdroższa wersja PS3 była wyceniona na 599 dolarów, a jeszcze niedawno konsola na rynku kosztowała około 399 dolarów, jak nietrudno obliczyć kosztowało to firmę 50 dolarów od każdej sprzedanej sztuki.
Teraz, dzięki wersji Slim wyprodukowanie jednej PS3 kosztuje mniej więcej 336 dolarów, sugerowana cena dla odbiorcy końcowego w Stanach to 299 dolarów, czyli straty Sony wynoszą około 37 dolarów, nie wliczając w to kosztów marketingowych i innych wydatków. Najdroższym elementem w PS3 jest obecnie napęd Blu-ray (66 dolarów), koszty produkcji innych elementów dzięki przejściu z technologii 65nm na 45nm znacząco się obniżyły.
iSuppli twierdzi, że PlayStation 3 jest już blisko osiągnięcia pułapu, na którym zacznie przynosić zyski ze sprzedaży, tym bardziej, że pod względem sprzedaży PS3 powoli dogania już X360.
fot.: Sony