Sony kupiło sobie granie w chmurze - Gaikai w rękach Japończyków

Gaikai to usługa oferująca tzw. "streamowanie gier". Aby grać nie potrzeba mocnego sprzętu - wystarczy mocne łącze, które ściągnie z serwerów potrzebne do gry dane. Sony kupiło firmę za grube miliony dolarów.

Sony kupiło sobie granie w chmurze - Gaikai w rękach Japończyków
marcindmjqtx

02.07.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Konkretnie za około 380 milionów dolarów. W wydanym oświadczeniu koncern zapowiada, że wykorzysta doświadczenie twórców Gaikai w celu stworzenia zupełnie nowej usługi połączonej z marką PlayStation.

Co nie jest chyba zbyt dużą niespodzianką, biorąc pod uwagę, że już wcześniej krążyły plotki o zakupie Gaikai przez Sony.

Oprócz Gaikai drugą podobną firmą jest OnLive. Obie działają na podobnych zasadach: użytkownik za pomocą odpowiedniego oprogramowania łączy się z serwerami swojej chmury, na których zainstalowane są gry, których normalnie nie byłby w stanie uruchomić na swoim pececie czy tablecie (bo np. podzespoły są za słabe). Internet pozwala na zdalne granie, choć dyskusje o tym czy wynikające z przesyłu danych opóźnienia są istotne, będą jeszcze długo dzielić graczy.

Grać na telewizorze można za pośrednictwem odpowiedniego tunera, sami producenci TV jednakże zaczynają także umieszczać "granie w chmurze" jako jedną z usług dostępnych w swoim sprzęcie. Jakiś czas temu Samsung ogłosił, że w jego telewizorach będzie można grać właśnie za pomocą Gaikai.

Jeszcze dwa lata temu "granie w chmurach" było ciekawostką, traktowaną jako odległa i bardzo hipotetyczna konkurencja dla stacjonarnych konsol. Teraz widać, że sami producenci konsol potraktowali temat poważnie. Sony kupiło Gaikai, a z krążących po sieci dokumentów wynika, że Microsoft również planuje skierować Xboksa w podobne rejony.

Źródło: Polygon

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.