Sonic obchodzi dziś DWUDZIESTE urodziny

Wszystkiego najlepszego, Atomowy Jeżu.

marcindmjqtx

23.06.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:35

Sonic zadebiutował dokładnie 23 czerwca 1991 roku. SEGA powołała go do życia, by stał się ich maskotką, mogącą konkurować z innym herosem branży gier komputerowych - Mario.

Przez okrągłe dwadzieścia lat, Sonic dał się poznać z praktycznie każdej strony, występując nie tylko w grach, ale również kreskówkach i filmach. Zastanawialiście się kiedyś, w jak wielu wirtualnych przygodach brał udział niesforny jeż?

Jeśli mielibyśmy policzyć dublujące się na różnych platformach tytuły, byłoby to ponad 150 gier. A trzeba Wam wiedzieć, że Sonic występował na chyba wszystkich sprzętach Segi - Master System, Game Gear, Genesis/Mega Drive, Meganet Modem, CD, 32x, Saturn, VMU, Dreamcast, Pico.

Sonic zaliczył również niejeden występ na maszynkach Sony, Microsoft, Nintendo, a także na PC. Zawitał także na automaty i iPody.

Jeżowi życzymy przynajmniej kolejnych dwudziestu tak owocnych lat. Ostatnimi czasy z jakością sygnowanych jego imieniem gier bywało różnie - oby sympatyczny zwierzak pojawiał się jak najczęściej w pozycjach tak dobrych, jak recenzowane przeze mnie w ubiegłym roku Sonic Colours na Wii.

Paweł Winiarski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsegasonic
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.