Śmierć wciąż jak kromka chleba - 12 minut rozgrywki z Dark Souls 2 

Ginąć będziemy w nowych lokacjach, z rąk i łap nowych przeciwników oraz spadać z nowych gzymsów. Zobaczyliśmy część z nich.

Śmierć wciąż jak kromka chleba - 12 minut rozgrywki z Dark Souls 2
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Sporo mówiło się o ukłonach w stronę niedzielnych graczy, które Dark Souls 2 miałoby poczynić, ale prezentacja rozgrywki nic podobnego nie pokazywała. Wprost przeciwnie, Yui Tanimura z FromSoftware, który pokazywał grę IGN-owi, chciał zademonstrować jak najwięcej zgonów bohatera. Nawet pomimo faktu, że ten był solidnie rozwinięty i szybko zabijał przeciwników.

Wrócą ogniska, a mrok będziemy rozpalać z użyciem pochodni - miła odmiana po pierwszym Dark Souls, w którym jedna z lokacja była skąpana w ciemnościach, a sposób jej rozjaśnienia wcale nie był na wyciągnięcie ręki. Pojawią się jaszczury zionące ogniem, krasnolud z ogromnym toporem (stojący na monstrualnym... mieczu), smoki oraz wojak z buzdyganem, szarżujący na nas z żelastwem nad głową, ale atakujący też... opancerzonymi plecami. W tym starciu widzimy, że spory nacisk położono na poprawienie fizyki i kolizji - cios rywala zamienia filar w stos gruzu. Choć z drugiej strony gdy heros wchodzi do pomieszczenia, widać jak broń przenika przez kamienną futrynę.

Grafika prezentuje się mimo wszystko wyraźnie lepiej niż w pierwszej części. Cieszy większa ilość detali na ekranie i lepsza animacja bohatera, doskonale wypadają efekty atmosferyczne (wiatr!). Jakby z przekory From pokazuje niebo pełne smoków, a animacja w ogóle nie tnie - a w "jedynce" cięła niemiłosiernie, gdy pojawiła się jedna bestia... Świetna jest akcja w ogromnym zamczysku ze szkieletem rozpostartym przez długość hallu (robocza nazwa lokacji to Mansion of the Dragons). Dech w piersiach zapiera widok zamku na skale, do którego prowadzi most - a na nim rzecz jasna giniemy...

I jeszcze odpowiedzi na pytania:

Smoki mają być kluczowym elementem gry. Fabuła tak jak w pierwszej części ma być "porozrzucana" po świecie w formie drobnych detali znajdowanych w lokacjach lub opisów przedmiotów. Celem twórców nie jest wpakowanie do gry elementów, które zachęcą niedzielnych graczy, ale raczej wytłumaczenie lepiej tego, z czego gra jest znana.

Jeśli ktoś miał obawy co do kierunku, w którym podąża Dark Souls - chyba się ich pozbył. Mnie Tanimura przekonał, nie mogę się doczekać!

Marcin Kosman

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne