Skytorn, proceduralna gra twórców Celeste, anulowana
Zespół chce się teraz skupić na czymś zupełnie nowym.
Jedno z największych pozytywnych zaskoczeń tego roku, czyli Celeste, nie było jedyną grą, nad jaką w ostatnich latach pracował zespół Matt Makes Games. Jego wcześniejszym projektem było Skytorne. Dotychczas twórcy przekonywali, że kiedy tylko skończą prace nad nowszą grą, wrócą do tego pomysłu. Teraz ostatecznie potwierdzili jego anulowanie.
Skytorne miał być proceduralnie generowaną Metroidvania. W teorii może to brzmieć atrakcyjnie, ale jak przyznaje teraz projektant gry, zespołowi nie udało się znaleźć dla gry tożsamości.
Napisał projektant gry, Noel Barry, w wyjaśniającym sytuację artykule na Medium. Dodał, że przez pewien czas rozwiązaniem wydawało się odejście od losowości i stworzenie bardziej liniowego doświadczenia, ale przez to gra stała się tylko bardziej ograniczona i straciła to, co było dla niej wyjątkowe.
Zespół doszedł do wniosku, że jedynym sposobem na uporanie się z tymi problemami jest odrzucenie większości tego, co udało się już stworzyć i zaczęcie od początku. Zdecydował więc, że lepiej całkowicie anulować ten projekt i zająć się czymś zupełnie nowym.
Barry zapewnia jednak przy tym, że zespół pozostał razem. Pracuje nad czymś zupełnie nowym, co zostanie ujawnione w przyszłym roku.
Dominik Gąska