Silnik Unity pojawi się na Xbox One
To dobra informacja dla firm niezależnych.
27.06.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:11
Unity to wieloplatformowy silnik, po który najczęściej sięgają małe studia tworzące gry. To na nim powstały Escape Plan czy Endless Space, to on obsłuży wiele nadchodzących gier z Kickstartera (m.in. Wasteland 2, Torment: Planes of Numenera czy Dreamfall Chapters). Na silnikach znam się słabo, ale przyłożone tu i tam ucho w trakcie rozmowy z twórcami podłapuje zazwyczaj zwroty typu "intuicyjny" i "łatwy w obsłudze". Zaufam więc specjalistom.
Teraz możliwości Unity wykorzystają twórcy gier na Xbox One. Firma dostarczy dodatkowe narzędzia do obsługi Kinecta i SmartGlass oraz wykorzystania chmury. Autorzy produkcji wydanych przez Microsoft otrzymają dostęp do tego pakietu za darmo - zarówno na X1, jak i X360.
Co to oznacza? Że łatwiej będzie portować gry z PC na konsole Microsoftu. Oczywiście pod warunkiem, że powstały na silniku Unity.
Kilka miesięcy temu umowę z Unity Technologies podpisało również Sony. Na razie jednak konsolowej wersji gry na tym silniku doczekała się bodaj jedna gra (wspomniane Escape Plan), więc to nie jest tak, że zaraz doczekamy się wysypu gier wydanych na innych platformach. Choć nie miałbym nic przeciwko temu - w perełki z Kickstartera chętnie zagram również na PS4 czy X1.
[Źródło: Xbox]
Marcin Kosman