Shadowrun powraca - magia i cyberpunk w jednym turowym RPG

Shadowrun powraca - magia i cyberpunk w jednym turowym RPG

Shadowrun powraca - magia i cyberpunk w jednym turowym RPG
marcindmjqtx
05.04.2012 12:41, aktualizacja: 05.01.2016 16:50

Shadowrun jako system RPG może nieco pokrył się kurzem, ale ma swoje miejsce w sercach wielu osób. Czy oldschoolowa gra tej marki ma szanse na sukces?

Papierowy RPG Shadowrun ma dość nietypowy świat gdzie high fantasy miesza się z cyberpunkiem - orkowie pracują jako ochroniarze, magowie włamują się do systemów obronnych korporacji, a smoki żyją w ludzkim przebraniu jako magnaci finansowi. Magia współistnieje z techniką.

W tym świecie powstało już kilka gier - niektórzy na pewno miło wspominają tytuły na Segę Genesis oraz na NES. Gorzej z Shadowrun na PC i Xboksa, który był bardzo kiepsko oceniany (co ciekawe, jego producent też bierze udział w tym projekcie).

Nowy projekt będzie dwuwymiarowym turowym RPG, którego głównym atutem ma być głęboka historia, do której napisania maja być zaproszeni twórcy związani dotychczas z tą marką, pracownicy FASA oraz znani m.in. Michael A. Stackpole. Gracz wcieli się w jednego z Shadowrunnerów, speców od mokrej i brudnej roboty dla syndykatów.

W świecie Shadowruna splatają się cztery plany rzeczywistości: realny, cyfrowy, astralny i mistyczny. Zależnie od wyboru postaci mamy widzieć inną warstwę: uliczny samuraj zauważy miejsca, gdzie można się schować i elementu, które da się wykorzystać jako broń; mag bojowy - aury, magiczne przedmioty, miejsca mocy; hakerzy - obwody kontrolne, które pozwalają im na manipulowanie maszynami, a szaman zauważy prawdziwą naturę świata. Co oczywiście wpłynie na różnice w rozgrywce - misje pozwolą na stosowanie różnych rozwiązań. Nie wiem, jak wyjdzie to przy dwuwymiarowej grafice, ale fajnie to sobie wyobrazić.

Na pewno pojawi się też rozwinięcie systemu rozmów, który był w Shadowrunie na NES, gdzie nowe opcje dialogowe pojawiały się w miarę zdobywania kolejnych informacji, interakcji z postaciami i przedmiotami.

Za grę odpowiada studio Harebrained Schemes LLC, którego szefem jest Jordan Weisman, twórca papierowych RPG: Shadowrun, MechWarrior: Dark Age, Earthdawn, Shadowrun, MechWarrior: The Battletech; wieloletni pracownik wydającej ten RPG FASA Corp, a także innych firm:

Gra ma pojawić się na PC (Steam) oraz tablety z iOS i Androidem. jeśli uda się zebrać 425 tysięcy dolarów, będzie też wersja na Maca. Do wersji PC twórcy planują też dodać edytor poziomów - ten sam, którego sami używają. Pozwoli on na oddanie ducha klasycznego RPG - tworzenia przygody i dzielenia się nią z innymi.

Ile osób chciałoby wrócić do tego świata? Na razie na Kickstarterze zadeklarowało się trochę ponad 7 tysięcy, które zebrało już 337 tysięcy dolarów z potrzebnych 400 tysięcy - jako że do końca jeszcze 23 dni, to projekt chyba możemy uważać za rozpoczęty.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)