Sfinansowane dzięki Kickstarterowi Pillars of Eternity nie ukaże się w kwietniu
Obsuwy zdarzają się nie tylko amatorom, których zapanowanie nad sfinansowanym przez graczy projektem przerosło. Obsidian opóźnił premierę swojej gry RPG natchniętej duchem hitów lat 90-tych.
12.02.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:45
W rozmowie z Eurogamerem Josh Sawyer mówi w zasadzie to samo, co Tim Schafer, gdy pierwotne założenia Double Fine Adventure trzeba było wyrzucić do kosza nie z powodu braku pieniędzy, a ich nadmiaru.
Zaczynaliśmy z milionem dolarów budżetu i stosunkowo skromną grą z pięcioma klasami, zakładając, że jeśli zbierzemy milion, to ta gra powstanie i pewnie ukończymy ją przed kwietniem. Zebraliśmy prawie cztery razy więcej pieniędzy i gra się rozrosła, ale nie oznaczało to, że na gwałt zatrudnimy cztery razy więcej osób i też zdążymy przed kwietniem. Data widniejąca przy projekcie w momencie, gdy startowała zbiórka funduszy nie mogła zostać zmieniona w trakcie jej trwania. Gdy było już wiadome, że dodatkowe fundusze wpłyną na pierwotną wizję gry. Kwiecień jest już nieaktualny, obecnie Obsidian celuje w zimę. Ponoć jeszcze po tegorocznej stronie kalendarza, ale... nikt tego nie obieca.
[źródło: Eurogamer]
Maciej Kowalik