Sega z coraz większymi sukcesami. 800 mln Sonica i 14 mln serii Yakuza

I choć 800 milionów związanych z serią "Sonic The Hedgehog" brzmi dumnie, sprawa jest skomplikowana. Tłumaczymy dlaczego.

Sega chwali się liczbami
Sega chwali się liczbami
Źródło zdjęć: © Getty Images | Tomohiro Ohsumi

30.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 16:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Seria "Yakuza" nie należy do najbardziej kasowych na świecie. W zasadzie można ją rozpatrywać w kategorii gry niszowej, skierowanej do konkretnego, w tym przypadku azjatyckiego odbiorcy. Ale odkąd Sega postanowiła mocniej wejść w rynek europejski i amerykański, okazało się, że zapotrzebowanie serię "Yakuza" jest spore. Dowód? Raport fiskalny, podsumowujący rok 2020.

Wynika z niego, że w sumie po "Yakuzę" sięgnęło już 14 mln osób. To o dwa miliony więcej niż rok temu. Ostatnia z dotychczasowych odsłon – "Yakuza: Like a Dragon" trafiła 10 listopada na konsole Xbox Series X|S oraz poprzednią generację i pecety. Dopiero w marcu zadebiutuje na PlayStation 5.

Ciekawe liczby widzimy również w raporcie Sega Sammy Holdings (odpowiedzialnych m.in. za markę "Sonic" czy salony z automatami). Wynika z niego, że seria "Sonic The Hedgehog" od dnia swojej premiery w 1991 r. rozeszła się w rekordowym nakładzie. O jakich liczbach mowa? Tu sprawa się komplikuje. Sega dumnie pisze o 800 milionach, ale wlicza w to nie tylko gry wideo. Do jednego worka wrzuca zabawki, automaty z podobizną Sonica, a nawet tytuły free-to-play. Serwis TheGamer wylicza, że samych gier wideo może być 80 milionów sztuk.

Sega podkreśla w swoim raporcie wyraźną zwyżkę w 2020 r., ale nie podaje konkretnych liczb.

Warto również dodać, że w październiku firma musiała sprzedać 85 procent udziałów związanych z salonami i automatami do gier. Powodem były reperkusje związane z pandemią koronawirusa.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
segasonic the hedgehogwiadomości
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.