Second Life odświeża swoje oblicze po 10. urodzinach. W przyszłości obsłuży Oculus Rift

Dinozaur internetu wciąż żyje.

Second Life odświeża swoje oblicze po 10. urodzinach. W przyszłości obsłuży Oculus Rift
marcindmjqtx

27.09.2013 | aktual.: 05.01.2016 15:58

Second Life powstało w 2003 roku, gdy w sieci nie było Facebooka, Twittera ani YouTube'a. Zupełnie inny świat. I zwiastun nowej ery, szeroko analizowany również w mediach głównego nurtu jako odskocznia od prawdziwego życia, alternatywa dla codziennej nudy.

W Second Life można było flirtować, chodzić na wystawy lub do kina, uczyć się. Gra miała własną ekonomię i walutę (Linden dollars, od nazwy producenta, Linden Lab). Piszę w czasie przeszłym, bo jej fenomen niewątpliwie przeminął, ale ponoć do świata SL wciąż zagląda 600 tysięcy osób. Jak na grę, która tak naprawdę nie jest grą - całkiem sporo.

"Dycha" stuknęła w czerwcu, uświetniona między innymi licznymi koncertami (oczywiście w grze) i specjalnymi przedmiotami w sklepiku. Gra mocno się też zmienia - w materiale poniżej możecie zobaczyć najistotniejsze nowe elementy, choćby lepszą grafikę i oświetlenie, szybsze ładowanie awatarów oraz zapowiedź obsługi hełmów do wirtualnej rzeczywistości.

Dziś życie wirtualne przeniosło się na nieco wygodniejszego Facebooka, ale jeśli ktoś wciąż woli swoje alternatywne, cyfrowe "ja", Second Life zaprasza. Choć do lat świetności już raczej nie nawiąże.

Marcin Kosman

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.