Second Chamber to nowe polskie studio. Celują w gry AA
Second Chamber to nowe studio poświęcone tworzeniu gier AA z gatunku Wanderer Adventure Game. "Ojcami" tego przedsięwzięcia są Greg Ciach oraz Krzysztof Czulec. Tytuły z tego segmentu charakteryzują się tym, że są konstruowane modularnie, co pozwoli optymalizować koszty produkcji kolejnych projektów.
13.04.2023 11:21
Spółka docelowo będzie notowana na NewConnect w miejsce Pixel Crow Games. Second Chamber stawia na obszar gier AA. Prowadzący spółkę Greg Ciach i Krzysztof Czulec to doświadczeni specjaliści, wcześniej związani m.in. z Techland, Amber Studio i Platige Image.
Wraz z nimi projekt współtworzą twórcy gier klasy AAA, którzy pracowali nad głośnymi hitami (The Division, The Division 2, Frostpunk, Frostpunk 2, Pure Farming 2018, Motorstorm, Torment: Tides of Numenera, Mortal Kombat 11, Gamedec, Sniper Contracts 2, serie Medal Of Honor, The Sims i FIFA). Kolejni kluczowi gracze projektu będą ujawniani po wygaśnięciu wiążących ich kontraktów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W wyniku przeglądu opcji strategicznych, Movie Games wraz z prezesem Pixel Crow Games Damianem Gasińskim oraz przewodniczącym Rady Nadzorczej Pixel Crow Games Maciejem Miąsikiem, zdecydowało się, na potrzeby współpracy, na zbycie akcji spółki-córki na rzecz nowych managerów Second Chamber.
Nowy podmiot otrzyma wsparcie od Movie Games w postaci możliwości wykorzystania spółki Pixel Crow Games do rozwoju studia. Twórcy Second Chamber zostaną właścicielami Pixel Crow Games. Po zamknięciu transakcji Movie Games będzie posiadać 12,5% akcji w nowym podmiocie.
Z ramienia Movie Games w radzie nadzorczej Second Chamber zasiądą Mateusz Wcześniak (nowy Przewodniczący), dr Kamil Gemra i Piotr Gnyp.
Do Rady Nadzorczej dołączy też dziennikarz gamingowy Dariusz Michalski, czyli "Sir Haszak". Związany był m.in. z kultowymi pismami o grach: "Bajtek", "Top Secret", "Gambler". Second Chamber stworzyła trzyetapowy plan rozwoju na około 5 lat, wzorowany na tak wyspecjalizowanych developerach jak Paradox Development Studio, które stało się pionierem i liderem gatunku grand strategy. Second Chamber będzie działać w obszarze zidentyfikowanego przez siebie gatunku.
Główne cechy tytułów z gatunku Wanderer Adventure Game to:
- zaangażowana społeczność graczy, produkująca wiele modów i dbająca o długą żywotność gier;
- otwarty świat tańszy w produkcji od konkurencyjnych rozwiązań dzięki symbolicznemu przedstawieniu podróży na poglądowej mapie zamiast w pełni wymodelowanego świata;
- emergentna rozgrywka i narracja, czyli scenariusze i sytuacje naturalnie wynikające z działań gracza i żyjących własnym życiem postaci niezależnych z gry;
- sandboksowa natura gry, pozwalająca na rozegranie dziesiątek unikalnych kampanii trwających setki godzin;
- stanowiący wsparcie dla sandboksu tryb narracyjny, w którym gracz otrzymuje zwartą, kilkunastogodzinną fabułę korzystającą z tych samych systemów.
Wedle założeń początkowo studio będzie liczyć 40 pracowników. Następnie w ciągu trzech lat rozwinie drugi zespół i powiększy stan osobowy do ok. 100, aby docelowo w ciągu pięciu lat prowadzić trzy zespoły o łącznej liczebności ok. 150 osób. Pierwsza gra będzie testem modularnego podejścia do produkcji gier w gatunku, kolejna - rozwinięciem i doszlifowaniem wypracowanych narzędzi. Trzecia ma zdefiniować gatunek i Second Chamber jako dominującą w nim siłę.
Movie Games zapewni wsparcie swoich managerów w zakresie marketingu, produkcji i kontroli jakości tytułów. Współpraca będzie prowadzona już na etapie koncepcji, aby zapewnić pełną synergię oraz koordynację działań w każdym z obszarów.
Second Chamber od jakiegoś czasu prowadzi cichą rekrutację na potrzeby swojej pierwszej produkcji.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii