Second Chamber to nowe polskie studio. Celują w gry AA

Second Chamber to nowe studio poświęcone tworzeniu gier AA z gatunku Wanderer Adventure Game. "Ojcami" tego przedsięwzięcia są Greg Ciach oraz Krzysztof Czulec. Tytuły z tego segmentu charakteryzują się tym, że są konstruowane modularnie, co pozwoli optymalizować koszty produkcji kolejnych projektów.

Second Chamber
Second Chamber
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Spółka docelowo będzie notowana na NewConnect w miejsce Pixel Crow Games. Second Chamber stawia na obszar gier AA. Prowadzący spółkę Greg CiachKrzysztof Czulec to doświadczeni specjaliści, wcześniej związani m.in. z Techland, Amber Studio i Platige Image.

Wraz z nimi projekt współtworzą twórcy gier klasy AAA, którzy pracowali nad głośnymi hitami (The Division, The Division 2, Frostpunk, Frostpunk 2, Pure Farming 2018, Motorstorm, Torment: Tides of Numenera, Mortal Kombat 11, Gamedec, Sniper Contracts 2, serie Medal Of Honor, The SimsFIFA). Kolejni kluczowi gracze projektu będą ujawniani po wygaśnięciu wiążących ich kontraktów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W wyniku przeglądu opcji strategicznych, Movie Games wraz z prezesem Pixel Crow Games Damianem Gasińskim oraz przewodniczącym Rady Nadzorczej Pixel Crow Games Maciejem Miąsikiem, zdecydowało się, na potrzeby współpracy, na zbycie akcji spółki-córki na rzecz nowych managerów Second Chamber.

Nowy podmiot otrzyma wsparcie od Movie Games w postaci możliwości wykorzystania spółki Pixel Crow Games do rozwoju studia. Twórcy Second Chamber zostaną właścicielami Pixel Crow Games. Po zamknięciu transakcji Movie Games będzie posiadać 12,5% akcji w nowym podmiocie.

W wyniku dotychczasowego przeglądu opcji strategicznych doszło do oddłużenia Pixel Crow Games, a tym samym istotne środki wrócą do grupy kapitałowej Movie Games. W dalszej kolejności Movie Games nie będzie już konsolidowało strat Pixel Crow Games wynikających z odwrotnego przejęcia, co wpłynie istotnie na wynik skonsolidowany grupy kapitałowej. Co najważniejsze, będziemy posiadali akcje w dużym projekcie, w którego skład będą wchodzić światowej sławy specjaliści. Movie Games będzie nie tylko pełnić rolę doradczą, ale również będzie beneficjentem know-how, który pojawi się w grupie kapitałowej

Mateusz Wcześniakprezes grupy kapitałowej Movie Games

Z ramienia Movie Games w radzie nadzorczej Second Chamber zasiądą Mateusz Wcześniak (nowy Przewodniczący), dr Kamil Gemra i Piotr Gnyp.

Zaangażowanie w organ nadzoru topowych managerów Movie Games jest odzwierciedleniem wysokiej wiary w długofalowe skutki pojawiania się tak doświadczonego projektu w grupie kapitałowej.

dr Kamil GemraPrzewodniczący Rady Nadzorczej Movie Games

Do Rady Nadzorczej dołączy też dziennikarz gamingowy Dariusz Michalski, czyli "Sir Haszak". Związany był m.in. z kultowymi pismami o grach: "Bajtek", "Top Secret", "Gambler". Second Chamber stworzyła trzyetapowy plan rozwoju na około 5 lat, wzorowany na tak wyspecjalizowanych developerach jak Paradox Development Studio, które stało się pionierem i liderem gatunku grand strategy. Second Chamber będzie działać w obszarze zidentyfikowanego przez siebie gatunku.

Jest na rynku nienazwany jeszcze typ gier, przyciągający miliony graczy. Reprezentują go np. Mount&Blade 2: Bannerlord czy Sid Meier's Pirates. Tytuły te mają ze sobą więcej wspólnego niż tylko wiernych fanów i wspaniałe recenzje. Łączący je zestaw cech gatunkowych pozwala na przeżycie wspaniałej przygody, prawdziwej robinsonady w tętniącym życiem, wielowarstwowym świecie. Gry te jednak wciąż opisywane są zestawem ogólników: RPG, survival, otwarty świat, symulacja, etc. Second Chamber ma własną nazwę dla tego gatunku: Wanderer Adventure Game. Przy użyciu strategicznie zaplanowanego modularnego procesu produkcji planujemy zdefiniować jego cechy, iteracyjnie produkować coraz większe tytuły i w perspektywie mniej niż dekady zdominować go, tak, by każdy kolejny tytuł wydany w tym gatunku porównywany był do naszych gier.

Greg CiachCEO Second Chamber

Główne cechy tytułów z gatunku Wanderer Adventure Game to:


  • zaangażowana społeczność graczy, produkująca wiele modów i dbająca o długą żywotność gier;
  • otwarty świat tańszy w produkcji od konkurencyjnych rozwiązań dzięki symbolicznemu przedstawieniu podróży na poglądowej mapie zamiast w pełni wymodelowanego świata;
  • emergentna rozgrywka i narracja, czyli scenariusze i sytuacje naturalnie wynikające z działań gracza i żyjących własnym życiem postaci niezależnych z gry;
  • sandboksowa natura gry, pozwalająca na rozegranie dziesiątek unikalnych kampanii trwających setki godzin;
  • stanowiący wsparcie dla sandboksu tryb narracyjny, w którym gracz otrzymuje zwartą, kilkunastogodzinną fabułę korzystającą z tych samych systemów.

Greg Ciach i Krzysztof Czulec

  • Greg Ciach
  • Krzysztof Czulec
[1/2] Greg CiachŹródło zdjęć: © Second Chamber

Wedle założeń początkowo studio będzie liczyć 40 pracowników. Następnie w ciągu trzech lat rozwinie drugi zespół i powiększy stan osobowy do ok. 100, aby docelowo w ciągu pięciu lat prowadzić trzy zespoły o łącznej liczebności ok. 150 osób. Pierwsza gra będzie testem modularnego podejścia do produkcji gier w gatunku, kolejna - rozwinięciem i doszlifowaniem wypracowanych narzędzi. Trzecia ma zdefiniować gatunek i Second Chamber jako dominującą w nim siłę.

Movie Games zapewni wsparcie swoich managerów w zakresie marketingu, produkcji i kontroli jakości tytułów. Współpraca będzie prowadzona już na etapie koncepcji, aby zapewnić pełną synergię oraz koordynację działań w każdym z obszarów.

Z Gregiem poznałem się kilka lat temu podczas pracy w innym wydawnictwie. Zawsze chcieliśmy ze sobą pracować, więc gdy usłyszałem, że zamierza założyć swoje studio od razu pomyślałem o Movie Games jako grupie kapitałowej dającej możliwość realizacji takich pomysłów. Cieszę się, że że po kilku tygodniach rozmów teraz ten pomysł staje się rzeczywistością.

Piotr GnypCMO Movie Games

Second Chamber od jakiegoś czasu prowadzi cichą rekrutację na potrzeby swojej pierwszej produkcji.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.