Schalke 04 Gelsenkirchen ma już drużynę League of Legends

Kolejny klub piłkarski wchodzi w esport na poważnie.

Schalke 04 Gelsenkirchen ma już drużynę League of Legends
Maciej Kowalik

O boomie na esportowców trudno jeszcze mówić, ale kolejne kluby widzą potencjał w takich transferach. Szlaki w Bundeslidze przecierał Wolfsburg, który ma już w swoich szeregach dwóch zawodników grających w FIFA 16. Niedawno podobną drogę wybrał angielski West Ham, podpisując kontrakt z Seanem Allenem, 24-latkiem, który przywdzieje klubową koszulkę na turniejach w grę EA Sports.

Obraz

To w Premier League nowość. Sprawę skomentował nawet trener pierwszego zespołu "Młotów" Slaven Bilic, który cieszy się, że Allen będzie w ten sposób reprezentował West Ham na całym globie. David Bytheway epiłkarz Wolfsburga w rozmowie z portalem Weszło opowiadał m.in. o zmianie postrzegania grania w gry przez jego rodzinę:

Do tej pory pisaliśmy jednak o klubach piłkarskich, które powoli dostrzegają potencjał futbolu wirtualnego. Przypadek niemieckiego Schalke jest nieco inny. Klub nie podpisał kontraktu z jednym czy dwoma zawodnikami. Nie kupił też ekipy, która jeździ na turnieje w gry piłkarskie. Schalke będzie rywalizować w League of Legends. I dlatego kupiło po prostu całą drużynę Elements, która bierze udział w europejskich rozgrywkach LCS.

I znów powtarza się to, co słyszeliśmy przy poprzednich okazjach. Esportowcy nie są w klubie na doczepkę. Kupno Elements to znak czasów i uznanie, że klub sportowy nie może ignorować cyfrowej płaszczyzny rywalizacji. Oddajmy głos szefowi oddziału esportowego w Schalke:

FC Schalke chce wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie z pracy z piłkarzami w trenowaniu esportowców. Ciekawe co z tego wyniknie. Będę potężnie zdziwiony jeśli do końca roku nie usłyszymy o jeszcze kilku podobnych historiach z gatunku "sport wita esport".

[źródło: Eurogamer, informacja prasowa]

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.