Scenarzysta Final Fantasy 7 pracuje nad nową grą
W projekcie bierze także udział kompozytor "Final Fantasy 12". Szczególną uwagę przykuwa oprawa graficzna, nieco odbiegająca od tego, czym tradycyjnie raczy nas ten gatunek.
Podczas transmisji ID@Xbox zapowiedziano grę "Astria Ascending" (komuś tu bardzo zależy na walczenie o szczyty alfabetycznych list). Będzie to japońskie RPG, w którym gracze wcielą się w w postacie półbogów. Ich zadaniem będzie ochrona świata Orcanon przed tajemniczymi Dźwiękami. Tak, brzmi jak jRPG.
Grywalnych postaci będzie osiem, a ich losy poznamy zwiedzając 5 miast i 25 lochów podczas 30-50 godzin rozgrywki. Walki toczone będą w systemie turowym. Całość oprawy graficznej zaś, dość oryginalnie, prezentowana jest w 2D na jednym planie z przykuwającymi oko tłami.
Za grę odpowiedzialne jest zespół Artisan Studios, a w pracach nad nią bierze udział m.in. Kazushige Nojima. To scenarzysta, przez wiele lat związany z firmą Square Enix. Odpowiedzialny jest za warstwę fabularną gier takich jak "Final Fantasy 7", "Final Fantasy 8", czy "Final Fantasy 10". Towarzyszy mu Kazushige Nojima - kompozytor "Final Fantasy 12".
Dużo więc tego "Final Fantasy" w CV prominentnych twórców "Astria Ascending" i to czuć. Jednocześnie jednak ciekawe podejście do oprawy graficznej pozwala mieć nadzieję, że gra zaoferuje więcej ciekawych patentów.
Premiera planowana jest na bieżący rok na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xboksa Series X i S, Xboksa One i Switcha. "Astria Ascending" w dniu premiery trafi do usługi Xbox Game Pass.