Gry przeznaczone dla dzieci stanowią obecnie znaczącą część trafiających do sprzedaży gier komputerowych.Wielu graczy śmieje się i szydzi z nich, ale... na miły Bóg!Nie chciałbym być w ich skórze, gdy dowie się o tym Sabrina.Sprawa jest totalnie pokręcona. Otóż konwent czarodziejów dostajew swoje łapy bardzo istotną czapkę. Jest ona bardzo, bardzopotężna, właściwie można by rzec, że potężniejsza od Adama Małysza.Umożliwia bowiem wyczarowanie dowolnej rzeczy w dowolnej chwili.Nic dziwnego, że najwięksi magowie świata postanawiają pozbyćsię jej raz na zawsze - zapobiegłoby to sytuacji, w której jakiśzły wróż porwałby ową myckę i zastosował do swych niecnych celów.Tylko że oczywiście coś idzie nie tak, jak powinno.Wskutek urzędniczej pomyłki... Kot Sabriny, Salem, słysząc dzwonekdo drzwi rusza się z miejsca. Parę susów i już jest przy drzwiach.Na progu dostrzega pewien bardzo dziwny pakunek. Niewiele myślącotwiera go. Ze środka wyłania się bardzo gustowna czapka. Aniza duża, ani za mała, właściwie w sam raz dla lubiącego ciepełkokota.Salem zakłada ją na głowę i... znika. W tej właśniechwili magowie dowiadują się o pomyłce i rozpoczynają poszukiwaniazguby. Dzięki zaawansowanym technikom śledczym dość szybko docierajądo Sabriny i jej kota, jednak okazuje się, że ci nie mają jużczapki. Wpadła ona w ręce złej Amandy! Zadanie gracza polegana pokierowaniu postacią czarownicy Sabriny, która z pomocąkota Salema musi odzyskać magiczną czapkę i tym samym zmazaćplamę na honorze, jaką pozostawiło przekazanie jej w ręce wspomnianejwyżej wiedźmy. Sęk w tym, że nie jest to misja łatwa czy przyjemna.Amanda to wredna wiedźma i za nic w świecie nie odda czapkipo dobroci. Bohaterka gry musi więc skompletować Zestaw Antyłobuzerski(składający się z czterech różnych przedmiotów) i za jego pomocąrozprawić się z złodziejką. Droga do pokonania Amandy jest trudna,ale korzystanie z pomocy ciotki Luizy, księgi magicznej orazmagicznych zaklęć z pewnością okaże się pomocne.Omawiana gra, tj. Sabrina Nastoletnia Czarownicai Magiczna Czapka, zalicza się do pozycji skierowanychdo młodszych dzieci. Nieskomplikowana, lecz bardzo kolorowagrafika, dość proste zadania oraz wciągająca fabuła stanowiąnajwiększe jej zalety. Pięć fascynujących i niezwykle różnorodnychpoziomów, przez które czarownica musi się wraz z graczem przeprawić,spodoba się niejednemu młodemu miłośnikowi komputerowej rozrywki,zwłaszcza tej spod znaku magicznego Harrego Pottera.Tym bardziej, że Sabrina na każdym kroku stara się udowodnić,iż nie nadaremno uczyła się tych kilkunastu czarów. Rzucanieich okazuje się być niezwykle zabawnym wyzwaniem, które przykuwado monitora na długie godziny!Gra posiada niewielkie wymagania sprzętowe. Napolskim rynku ukaże się w wersji zlokalizowanej. Wielką niespodziankędla wszystkich graczy stanowi fakt, iż w rolę Sabriny wcielisię wszystkim doskonale znana Kaja Paschalska.
Sabrina Nastoletnia Czarownica i Magiczna Czapka
Sabrina Nastoletnia Czarownica i Magiczna Czapka
Michał Zacharzewski