S.T.A.L.K.E.R. 2 zapowiedziany. Pakujcie manatki, bo czeka was kolejna wyprawa nad brzeg Prypeci

Aż strach pomyśleć, co przez te wszystkie lata stało się z bezpańskimi artefaktami.

S.T.A.L.K.E.R. 2 zapowiedziany. Pakujcie manatki, bo czeka was kolejna wyprawa nad brzeg Prypeci
Joanna Pamięta - Borkowska

Zacznę od najważniejszego - Sergiej Grigorowicz (Sergiy Grygorovych), właściciel studia GSC Game World, zapowiedział na swoim profilu na Facebooku Stalkera 2:

Dla nie władających rosyjskim:

W wiadomości osadził link do strony gry, ale niewiele na niej znajdziecie poza nazwą i liczbą 2.0.2.1., co sugeruje rok premiery (chyba że inaczej zinterpretować kropki między poszczególnymi cyframi i dopisać do tego teorię końca świata i podboju Ameryki przez zbuntowane androidy).

Na Twitterze uaktywnił się z kolei Siergiej Galionkin, właściciel Steam Spy i dyrektor jednego z działów Epic Games, który zaproponował odgadnąć, na jakim silniku pójdzie Stalker 2:

Skoro jednak wspomina o tym konkretnie Galiokin, możemy zakładać, że Stalker 2 powstaje na silniku jego studia - czyli Unreal Engine 4.

Historia Stalkera 2 oraz ukraińskiego studia jest burzliwa i pełna wzlotów i upadków. Zaczęło się od kultowych rosyjskich pisarzy - braci Arkadija i Borysa Strugackich, którzy w 1972 roku wydali książkę pt. "Piknik na skraju drogi". Na jej podstawie powstał w 1979 roku film Andrieja Tarkowskiego "Stalker". Są jednak pewne różnice między tymi dwoma obrazami a wydaną w 2007 roku grą.

W książce nie było mowy o wybuchu elektrowni atomowej, zaś akcja toczyła się w innym kraju - w Ameryce. Tym, co pozostaje wspólne, jest pomysł na tajemniczą strefę pełną anomalii oraz profesję śmiałków, którzy nielegalnie wynoszą poza jej granice cenne artefakty.

Obraz

Pierwsza gra - Stalker: Cień Czarnobyla odniosła wielki sukces. Jej wizja świata była tak sugestywna, że powołała do życia całą serię książek (które po polsku można znaleźć w serii "Fabryczna Zona" prowadzonej przez wydawnictwo Fabryka Słów - uniwersum Stalker, książki z pomarańczowym trójkątem, główni jej autorzy to Gołkowski, mój ulubiony Nieściur, Noczkin i Haladyn). Potem wyszły dwie kolejne części gry: prequel pt. Czyste Niebo, a w 2009 roku Zew Prypeci.

Drugą część zapowiedziano w 2010 roku, ale zaraz potem firma upadła, a właściwie - przeistoczyła się w Vostok Games, który wydał Survarium. Nie został on tak dobrze przyjęty jak Stalker, co nie zmienia faktu, że w ramach Fabrycznej Zony ma oddzielną serię książek. Kilka lat później wróciło GCS Game World i oto po czterech latach w końcu oficjalnie została zapowiedziana kontynuacja gry.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościstalkerFabryka Słów
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.