Rynek gier w 2017 roku wart będzie 70 mld dolarów - najbardziej przyczynią się do tego PC‑ty

Blaszana lokomotywa ma ciągnąć wagony z konsolami i mobilnymi urządzeniami.

Rynek gier w 2017 roku wart będzie 70 mld dolarów - najbardziej przyczynią się do tego PC-ty
marcindmjqtx

Badania przeprowadziła organizacja DFC Intelligence. Wynika z nich, że z dzisiejszych 52 mld dolarów rynek ma urosnąć do 70 mld dolarów w 2017 roku. Główny ciężar finansowy tych zmian spoczywać będzie nie na casualach, jak mogłoby się wydawać, ale na "rdzennych graczach" czy, inaczej ujmując, facetach w wieku od 12 do 30 lat. To właśnie oni najbardziej mają się przyczynić do wzrostu. Drugim czynnikiem będzie dystrybucja cyfrowa, która w 2017 roku ma opanować 66% rynku.

Jak to przekłada się na platformy? Największy udział w rynku będą miały komputery - 39% i 27,3 mld dolarów. Potem będą konsole - 36% i 25,2 mld dolarów. Na końcu zaś znajdą się urządzenia mobilne - 25% i 17,5 mld dolarów.

Wg DFC sygnałem nowych czasów są Minecraft czy League of Legends - gry, w które dzień w dzień gra masa osób, chociaż w sklepach ich nie uświadczymy. Osobiście zastanawiam się, czy te liczby przełożą się także na wysyp wysokobudżetowych gier pomyślanych głównie z myślą o blaszakach.

Źródło: Gamasutra

Paweł Płaza

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.