Rusza profesjonalna esportowa liga World of Tanks

Na widzów czeka dużo transmisji z bitew najlepszych drużyn,  na graczy - spora suma do wygrania.

Rusza profesjonalna esportowa liga World of Tanks
marcindmjqtx

12.02.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:22

Profesjonalna Liga E-Sportowa World of Tanks ma wystartować w pierwszym kwartale bieżącego roku. Składać na nią będa się turnieje grupowe, regionalne, rozgrywki pucharowe, a ostatnim etapem będa wielkie finały, gdzie można wygrać 2,5 miliona dolarów. Firma chce, by najlepsi profesjonalni gracze mieli szansę zrobić z World of Tanks swój zawód.

Wargaming chwali się, że World of Tanks przekroczyło właśnie próg 50 milionów graczy. Firma jest świadoma, że esport jest jej przyszłością, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego rosnącą popularność:

Skala popularności e-sportu szybuje w kosmicznym tempie przez ostatnie parę lat, a my osiągnęliśmy ten punkt rozwoju, w którym możemy poświęcić odpowiednie siły i środki, aby World of Tanks rozwijało się dalej w tym kierunku. - powiedział Jonghyuk Baak, dyrektor ds. Globalnego E-sportu.

World of Tanks po raz pierwszy jako esport pojawiło się na World Cyber Games 2012, a  firma jest bardzo zadowolona z tego jak zostało przyjęte.  Było także obecne podczas katowickiego Intel Exteme Masters, gdzie wygrała  polska drużyna. Teraz twórcy pracować będą nad tym, by było "wymagającą dyscypliną, ale też równie ciekawą i interesującą dla oka widza".

Podobny zabieg przeprowadza właśnie Riot Games, które wybrało drużyny do swojej League of Legends Championship Series. Firma płaci zawodnikom pensje, organizuje cotygodniowe rozgrywki, a całe widowisko transmituje przez internet.

Czy tak wygląda przyszłość esportu? Jeszcze nie wiemy, ale ten rok pozwoli nam się przekonać, na ile regularnymi rozgrywkami zainteresowani są gracze, widzowie oraz reklamodawcy. A także ilu nowych graczy zdołają takie imprezy przyciągnąć.

Paweł Kamiński

[inf. prasowa]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.