Rozpoczyna się bitwa o battle royale. Fortnite kopiuje, twórcy PUBG wyrażają zaniepokojenie

Oby nie skończyło się jak w prawdziwym battle royale, gdzie amunicją będą pozwy i nieczyste zagrywki.

Rozpoczyna się bitwa o battle royale. Fortnite kopiuje, twórcy PUBG wyrażają zaniepokojenie
Bartosz Stodolny

25.09.2017 11:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Choć rozgrywka battle royale nie jest niczym szczególnie nowym w świecie gier wideo, ciężko nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że to właśnie PlayerUnknown’s Battlegrounds przyczyniło się do tak wielkiej popularności tego trybu. Sprzedaż idąca w miliony, kolejne rekordy, za którymi coraz trudniej nadążyć. Nic dziwnego, że pojawiają się naśladowcy.

Fortnite Battle Royale - Gameplay Trailer (Play Free Now!)

Project X, choć ma być czymś dużo więcej, reklamuje się jako „battle royale dla 400 graczy”, w styczniu ma ukazać się Kirby: Battle Royale, co prawda tylko dla 4 graczy, ale nazwa jest. Od jutra rusza darmowy dla wszystkich battle royale w Fortnite, a tak w ogóle to nie zdziwię się, jeśli Wildcard przypomni sobie o porzuconym we wrześniu ubiegłego roku ARK: Survival of the Fittest. Nie mówiąc już o standardowym steamowym śmietniku. My jednak zatrzymamy się przy Fortnite.

To słowa Brendana Greene’a, lepiej znanego jako PlayerUnknown, jakie padły podczas niedawnej sesji AMA na Reddicie. A według Chang Han Kima, wiceprezesa odpowiadającego za PUBG studia Bluehole, Fortnite łączy z jego grą za wiele elementów i wcale nie chodzi tu o tryb rozgrywki. Podobny interfejs, podobna mapa, taka sama liczba graczy czy sposób „wchodzenia” do rozgrywki. A do tego, jak czytamy w komunikacie prasowym:

Studio przesadza? Wszak przed PlayerUnknown’s Battlegrounds było parę pełnoprawnych gier z tego, myślę, że już można to powiedzieć, gatunku. Mało tego, Greene pracował przy jednej z nich - H1Z1: King of the Hill - jako konsultant. A poza tym, co jest złego w mówieniu, że inspirowało się jakimś tytułem? Co druga gra z Kickstartera to „duchowy spadkobierca” czegoś, co lata temu było popularne. Jednak w tym konkretnym przypadku problem leży gdzie indziej.

Chris Livingson z PC Gamera miał okazję porozmawiać z Kimem i jego obawy wcale nie są bezpodstawne. Otóż problemem nie jest fakt, że Fortnite dostał tryb battle royale. Podobnie jak nie są nim podobieństwa między obiema grami. Bluehole zwyczajnie nie podoba się, że robi to Epic Games, twórcy silnika, na którym działa PlayerUnknown’s Battlegrounds.

Dodaje też, wyjaśniając swój tok myślenia:

Poprzez „inne rzeczy” Kim rozumie wykorzystanie elementów czasowo zastrzeżonych dla PUBG w Fortnite. A jeśli nie pracy Bluehole bezpośrednio, to na przykład inspiracji wynikających z faktu, że programiści z obu studiów muszą wymieniać się informacjami przy modyfikacjach silnika. Do tego dochodzi jeszcze, że twórcy PUBG płacą Epicowi naprawdę duże pieniądze tytułem wykorzystywania licencji na Unreal Engine, bo ten jest darmowy tylko do pewnego momentu. Pieniędzy, które w zasadzie wspierają prace nad bezpośrednią konkurencją najpopularniejszej gry na Steamie, która nie dość, że szybciej trafi na konsole, to jeszcze będzie oferowana w modelu free-to-play.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.