"Rozjeżdża Destiny" - Ubisoft manipuluje cytatami, by wylansować The Division

Gra może i ma szansę stać się świetnym tytułem, ale jej kampania reklamowa to raczej mało śmieszny żart.

"Rozjeżdża Destiny" - Ubisoft manipuluje cytatami, by wylansować The Division
Patryk Fijałkowski

A Maciu mówił: The Division to nie Destiny. W Ubisofcie są najwidoczniej innego zdania albo spece od reklamy złamali się pod naporem tego typu porównań i postanowili nie tylko włożyć się do jednej szuflady z hitem Bungie, ale i zasugerować, że oferują znacznie lepszą opcję utopienia setek godzin w wirtualnym świecie. Zasugerować w bardzo słaby sposób.

Obraz

Już na pierwszy rzut oka reklama Ubisoftu wygląda średnio - tak bezpośrednie porównanie do gry konkurencji to raczej niecodzienna praktyka. Reklamy Rise of the Tomb Raider w żadnym materiale nie mówiły, że Uncharted to przy Larze średniak, Wiedźmin 3 nie świecił nigdzie tekstami w stylu "Lepsze od Dragon Age'a i Skyrima razem wziętych". Twórcy raczej niechętnie pozycjonują swoje dzieła w grupie konkretnych tytułów, poza tym nie wypada tak nieelegancko lansować się byciem - oczywiście bardzo teoretycznie - lepszym od "x". Dla Ubisoftu stawianie swojej gry w kontekście innej to nie pierwszyzna, ale trzeba przyznać, że potrafią to zrobić w nieco lepszym stylu:

Obraz

(inną kwestią pozostaje, że na zwiedzanie Los Santos było nie dwa miesiące, a ponad pół roku, bo Watch_Dogs ostatecznie wyszło 27 maja 2014...)

Wracając jednak do marketingowego porównywania The Division z Destiny - robi się jeszcze gorzej. Okazuje się bowiem, że cytat "Blows Destiny out of the water" (w wolnym tłumaczeniu "Rozjeżdża/pokonuje/kompletnie niszczy Destiny") pochodzący z portalu GameZone jest kompletnie wyjęty z kontekstu. Oryginalnie zdanie brzmiało bowiem tak:

Troszkę inny wydźwięk, prawda? Autorka tych słów, Tatiana Morris, użyła ich, opisując otwartą betę The Division. - Zapytali mnie o pozwolenie na użycie cytatu; nie sprostowali jednak w jakiej formie lub w jaki sposób go użyją - tłumaczy dziennikarka. - Myślę, że w przyszłości, aby wszystko było jasne dla graczy i naszych odbiorców, będę pytać, w jaki sposób cytat zostanie użyty i gdzie dokładnie umieszczony.

Dobry pomysł. Jak widać niewiele trzeba, by nagiąć rzeczywistość. Owszem, wielu graczy nie nabierze się na taką manipulację, ale podejrzewam, że jeszcze więcej może podłapać tego typu agresywne, śmiałe hasło. "The Division rozjeżdża Destiny? To Destiny, które podobno jest takie super? Wow, no to nieźle!"

Ale, ale - myślicie, że to koniec? Że z cytatem po lewej stronie wszystko jest w porządku? Cóż, niestety nie. Wiecie bowiem, skąd pochodzi tekst IGN-u "Najlepsza nowa marka"? Z nagród portalu przyznawanych w 2013 roku w związku z targami E3. The Division dostało wtedy wyróżnienie jako "najlepsza nowa marka" ujawniona na targach. Dobra robota, Ubi...

Tymczasem w Polsce:

Tom Clancy's The Division - Dywizja YouTuberów [Abstrachuje, Skkf, Adbuster]

Tutaj wchodzimy już na grząski teren upodobań, ale chyba każdy przyzna, że scenariusz tego spotu nie ma za bardzo sensu. Grupa gości biega po jakiejś opuszczonej fabryce (a The Division to nie przede wszystkim tereny miejskie?), po czym wybucha samochód, więc ekipa podbiega do niego i mówi coś o tym, że są jedyną szansą na powrót do normalności. To ciekawe, bo po obejrzeniu tego materiału pomyślałem zupełnie na odwrót... A fakt, że z czterech członków "dywizji YouTuberów" tak naprawdę tylko jeden (Skkf) na co dzień zajmuje się grami wideo, nie pomaga wcale w docenieniu tego klipu.

Wisienką na torcie jest nachalne promowanie Xboksa - wielkie logo konsoli w wyciągniętym telefonie to jeszcze pół biedy, tak samo graffiti na jednej ze ścian fabryki (0:37), ale już telewizor CRT (0:55) na środku ruiny bez żadnego powodu czy logiki świata przedstawionego włączający się, by wyświetlić tego natrętnego "iksa"... Chyba każdy przyzna, że to dosyć toporne lokowanie produktu. I pewnie m.in. dlatego Ubisoft ukrył na YouTubie stosunek klikniętych kciuków w górę do tych wycelowanych w dół.

A można przecież inaczej, ciekawiej - choćby Fakes Forge zrobiło ostatnio reklamę znacznie bardziej pomysłową niż czterech popularnych gości biegających bez celu po starej fabryce:

Obraz

[źródło: Kotaku, NeoGAF, Fakes Forge]

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftreklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.