Rok temu połowa użytkowników płaciła za Xbox LIVE

Microsoft w zasadzie nigdy nie podaje, ile procent użytkowników jego usługi za nią płaci. Owszem, dostajemy jakieś informacje o kolejnych milionach kont, ale nigdy nie wiadomo, ile z nich to te srebrne (darmowe, nie umożliwiają grania online, mają później niektóre rzeczy), a ile te złote (płatne, za to z pełnym dostępem).

Rok temu połowa użytkowników płaciła za Xbox LIVE
marcindmjqtx

24.02.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:28

Dzięki Seattle Post Intelligencer's Microsoft Blog wiemy przynajmniej jak to wyglądało w rok temu. Strona cytuje wewnętrzny dokument firmy sporządzony w Excelu, z którego wynika, że na świecie 56% kont to te płatne. Jeszcze lepiej statystyki wyglądają w USA, gdzie za Xbox LIVE płaci 60% użytkowników.

Biorąc pod uwagę, że NXE podobno bardzo wpłynęło na zwiększenie ilości użytkowników usługi i zakładając, że podane wyżej proporcje się nie zmieniły, to przy 17 milionach użytkowników, którymi na CES chwalił się MS, wychodzi na to, że firma rocznie ma przychód wysokości 476 milionów dolarów tylko z abonamentów. Jeżeli dodamy do tego miliard dolarów wydany za pomocą tej usługi, to wychodzi na to, że o ile utrzymanie LIVE nie kosztuje MS za dużo, to mają naprawdę całkiem miłe i stabilne źródło dochodu.

Ciekawe ile z tych płacących to nasi rodacy na emigracji lub ci, koczujący w rozmaitych ambasadach. Szkoda, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim poznamy takie dane. Sądzicie, że osiągamy w tym przypadku światowy poziom?

[via Joystiq]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360podsumowania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.