Rogue Legacy wygląda jak Super Meat Castlevania i pozwala grać herosem z dysleksją
Roguelike-like, w której zmarłego bohatera pomszczą jego dzieci. I dzieci jego dzieci. I dzieci jego dzieci jego dzieci... Coś czuję, że prób będzie wiele.
Rogue Legacy to jak widzicie zręcznościowym RPG z kilkoma elementami roguelike. Stawia na unikalność każdego podejścia - jest 9 klas, każda z własnymi umiejętnościami w drzewku. Do tego cechy postaci - zarówno pozytywne jak i negatywne. Proceduralnie generowane zamki, byście nie znudzili się tymi samymi pomieszczeniami. Poza tym standardowo: masa przeciwników, przedmiotów, kowal, zaklinaczka - wszystko to, co pozwala się przeistoczyć z zera w bohatera.
Ciekawie zrealizowano aspekt roguelike - postać może zginąć, ale po każdej śmierci jej ród staje się silniejszy, a potomek będzie kontynuował grę. O ile urodzi się zdrowy, bo może na przykład nie rozróżniać kolorów albo mieć dysleksję.
Co prawda Rogue Legacy nie jest jeszcze grą, którą można kupić - jest głosowaniem na Steam Greenlight. Jednak twórcy obiecują, że poza tym została skończona i pojawi się jak tylko zostanie zaakceptowana. Dlatego kliknąłem "Grałbym" i cierpliwie czekam...
Paweł Kamiński
[Kotaku]