Rocket League 2? Zapomnijcie, Psyonix nie planuje sequela

Będzie stale ulepszać grę, w którą zagrało już blisko 30 milionów graczy.

Rocket League 2? Zapomnijcie, Psyonix nie planuje sequela
Maciej Kowalik

13.03.2017 11:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeremy Dunham - prezes studia, które dało nam jeden z największych hitów ostatnich lat, w rozmowie z Colinem Moriartym z Kinda Funny Games wyłożył sprawę jasno. Po raz kolejny zdefiniował Rocket League nie jako jedną grę, a jako platformę, która ma rosnąć bez corocznego dzielenia graczy na tych, którzy kupili najświeższą edycję i resztę. Coś, co inne gry sportowe robią przecież co roku.

A ludzie grają. Od premiery w Rocket League zagrało blisko 29 milionów graczy. Jedna czwarta z nich grała w ciągu ostatniego miesiąca. Rocket League rośnie, a Dunham zapowiada, że trwają prace nad dodatkami, które trafią do niej nawet dopiero za dwa lata.

Dunham nie robi z siebie zbawcy branży. Szybko przyznaje, że zarabianie pieniędzy jest bardzo ważne i po to tworzy się gry. Ale jego zdaniem można robić to bardziej przyzwoicie.

Jeremy Dunham x Colin Moriarty - A Conversation With Colin Was Right

A słabsza sprzedaż zeszłorocznych premier może wskazywać, że ma rację, twierdząc, że dziwi go, że wielu developerów wciąż hołduje przestarzałemu modelowi corocznych sequeli. Zapytany o to, jak wygląda sprzedaż opcjonalnych DLC do Rocket League i czy przynosi tyle pieniędzy, by przyszłość studia była bezpieczna, Dunham wybuchnął śmiechem.

Czyli da się zrobić grę sportową, rozwijać ją o darmowe tryby i oferować tanie - opcjonalne - dodatki bez konieczności sięgania rok w rok do kieszeni swoich fanów, którzy potem z lupą w dłoni muszą wyłapywać mikroskopijne zmiany.

Teoretycznie łatwo wyobrazić sobie przejście na taki model serii FIFA. Zresztą co jakiś czas znajduję w sieci takie postulaty, skoro co roku kluczową zmianą jest aktualizacja składów drużyn. Ale nie szalałbym z wieszczeniem takiego obrotu spraw. Przypomnę bowiem, że FIFA 17 pobiła w Wielkiej Brytanii rekord szybkości sprzedaży, co nie udało się trzem poprzednim odsłonom. Więc wbrew temu, co mówi Dunham stary model sprzedażowy wciąż potrafi mieć przebłyski, choć w zeszłym roku marketing faktycznie opierał się na zmianie sporego kalibru - trybie fabularnym. EA nie ma też problemu z zarabianiem morza pieniędzy dzięki Ultimate Team i myśli o podobnych trybach w innych swoich grach.

Dlatego jeśli Andrew Wilson w trakcie konferencji EA Play stwierdzi kiedyś, że FIFA nie będzie już ukazywać się co roku, traktowałbym to jako sygnał, że w piekle zamarzło. Ciekawi mnie też jak Rocket League będzie wyglądać za dwa lata - o jakiej skali zmian i rozwoju tu rozmawiamy.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps4xbox one
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.