Rocket Arena i Disintegration toną, a twórcy desperacko walczą o tlen

Każdy gra w sieciowe strzelanki? Rocket Arena i Disintegration pokazują, że nie we wszystkie.

Rocket Arena i Disintegration toną, a twórcy desperacko walczą o tlen

Od premiery gry "Rocket Arena" mijają niecałe dwa tygodnie. Przyjemność poznać ja bliżej miał Barnaba. Swoje wrażenia skwitował krótko, acz dosadnie: nowa gra od EA jest kolorowa, szybka i irytująca. Szybki rzut oka na oceny. Metascore (w zależności od platformy) pokazuje rozstrzał między 67 a 73. Gracze są bardziej bezwzględni. Właściciele pecetów i konsol PS4 wystawiali uśrednioną notę 4.8. Co z Xboxem? Tu małe zaskoczenie: 7.3.

Obraz

Zaglądamy na Steam Chart, żeby sprawdzić ile osób faktycznie w "Rocket Arenę" gra. Zdajemy sobie sprawę z niedoskonałości i niedokładności tych wyliczeń, ale dają one ogólny ogląd na sytuację: ok. 200 graczy dziennie. Jak na grę, którą EA wyceniła na 130 zł – cios. Co robi gigant? Decyduje się na dość desperacki ruch i przecenia grę o 83. proc. Tak, "Rocket Arena" kosztuje teraz 20 zł. Do tego przez najbliższy weekend można za darmo sprawdzić czy Barnaba miał rację. Moja opinia? Bez dwóch zdań.

"Disintegration" wyszło 16 czerwca, ale zachwytu nie wywołało ani wśród recenzentów, ani graczy. Produkcję V1 Interactive miałem okazję przetestować podczas ubiegłorocznego Gamescomu. Gra miała ciekawe pomysły, które rozmywały się w chaosie, topornej realizacji i wrażeniu ogólnej nijakości. Słowem: średniak.

Obraz

Znów zaglądamy na Metacritic: od 60 do 67 od recenzentów, od 4,6 do 6,8 w opinii graczy. Warto przy tym dodać, że "Disintegration" posiada tryb fabularny dla jednej osoby, ale solą i przyszłością gry (przynajmniej według twórców) mają być potyczki wieloosobowe. Ponownie nurkujemy w odmętach Steam Charta: szczyt ostatnich tygodni to 120 graczy. Ostatnie doby: 9 osób. Dramat. Nic zatem dziwnego, że cena została obniżona o 40 proc., a samą grę można przetestować za darmo przez weekend.

W "Disintegration" miał okazję zagrać Kuba. Jego opinia? Latam, strzelam, ginę, respawnuję się, znów strzelam. Ale jak to z doświadczeniami retro bywa - po dłuższej chwili coś przestaje grać.

Dwa bardzo różne pomysły na zabawę wieloosobową, oba trafiają w próżnię. Teoretycznie mądrzejszymi z tej dwójki powinni być twórcy "Rocket Arena". Choć za grę odpowiada niewielkie Final Strike Games, to działa pod skrzydłami EA. A elektronicy udowodnili, że w sieciówki potrafią chociażby przy okazji "Apex Legends", które cały czas radzi sobie nieźle.

Obraz

Możliwe zatem, że przesycił się sam rynek. Za darmo można pograć w "Fortnite'a", "Destiny 2", częściowo w ostatnie "Call of Duty", a do tego nieźle (zwłaszcza na Twitchu) radzi sobie wypuszczony niedawno "Valorant" od Riot Games. I o wspomnianym "Apexie" nie zapominajmy i nieśmiertelnym "Counter-Strike'u", którego już chyba nikt i nic z piedestału nie strąci.

Za chwile swoje "trzy grosze" do wieloosobowego kociołka wrzuci Ubisoft. Na "Hyper Scape" najmocniej ręce zacierają akcjonariusze giganta. Jeśli gra "zażre", słupki odpowiednich kolumnach excela będą się przecież zgadzać. Gorzej, że twórcy coraz rzadziej pamiętają o starym, growym przysłowiu: "łaska graczy na pstrym koniu jeździ".

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.