Rock Band i Dance Central to nie wszystko, Harmonix chciałoby wrócić do Frequency i Amplitude

Podczas gdy seria Guitar Hero powoli odnajduje swój sens, Harmonix nie zasypia gruszek w popiele i skupia się na wyznaczaniu nowych trendów w grach muzycznych. Dzięki Rock Band 3 granica między grą wideo a zabawą na prawdziwym instrumencie zostanie mocno zatarta, a przecież studio pracuje również nad Dance Central na Kinecta. Nie oznacza to jednak, że dawne pomysły zostały już zapomniane.

marcindmjqtx

11.10.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na stronach serwisu Edge możemy znaleźć długi wywiad z Aleksem Rigopulosem - szefem studia - z którego wynika, że w odpowiednim czasie Harmonix chciałoby wrócić do swoich pierwszych gier muzycznych. Jasne, te gry są bliskie naszym sercom. Kochamy je, ale rzecz jasna w ostatnich latach skupialiśmy się na innych obszarach. Rock Band skupiał się na muzyce rockowej, z Dance Central możemy pozwolić sobie na luksus dobierania różnych innych gatunków. Ale jeśli chodzi o gry akcji skupione wokół muzyki elektronicznej, to jest to coś, do czego bardzo chcielibyśmy wrócić w odpowiednim momencie. Albo stworzyć coś zupełnie nowego w oparciu o ten gatunek. Oczyma wyobraźni widzę nową wersję Amplitude wjeżdżającą do cyfrowej dystrybucji, ale póki co to tylko moje marzenia Swoją drogą często wspominacie, że Rock Band powinien być już tylko platformą, by Harmonix mogło skupić się na dostarczaniu utworów. Alex się z wami nie zgadza.

Chodzi o to, że musimy zadowalać klientów dwojako. Po pierwsze chodzi o treść i nieustanne dostarczanie nowej muzyki. Musimy jednak też wprowadzać innowacje, by odświeżać zabawę. Potrzeba nowych form interakcji i wiele z nich próbowaliśmy upchnąć w Rock Band 3, ale nie sądzę, by był to koniec pracy. Właśnie ambicja wprowadzania czegoś nowego jest tym co odróżnia Rock Band od Guitar Hero. Zapytany o to, czy Harmonix skupia się na swojej pracy i ignoruje gry wydawane przez Activision, Alex odpowiedział:

Nie powiedziałbym, że ignorujemy je całkiem, bo niezwracanie uwagi byłoby głupotą. Ale czujemy, że to naszym obowiązkiem jest decydowanie o drogach rozwoju tego gatunku gier i dlatego powinniśmy patrzeć do przodu, a nie za siebie. Dlatego nie poświęcamy dużo czasu na przypatrywanie się poczynaniom Guitar Hero. Mi osobiście rewolucja, nowe instrumenty i tryby pro nie są potrzebne, bo zręczność nie pozwala mi nawet na komfortowe granie na zwykłym hardzie (choć ciągle walczę!).  Za to pierwszych wzmianek na temat potencjalnego "duchowego spadkobiercy" Amplitude będę wyczekiwał niecierpliwie.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.