Resident Evil 1,5 wraca, grywalne dzięki fanom

Dawno, dawno temu Capcom tworzyło sequel Resident Evil. Potem zupełnie niespodziewanie, projekt skasował i zaczął od nowa. To właśnie on ostatecznie stał się drugą częścią cyklu. Gdzie podział się i czym był Resident Evil 1,5? Możemy to już sprawdzić samodzielnie.

Resident Evil 1,5 wraca, grywalne dzięki fanom
marcindmjqtx

Beta kod udało się zdobyć grupie fanów, którzy postawili sobie za cel dokończenie go i przedstawienie w grywalnej formie. Co ciekawe, w przeciwieństwie do praktyk znanych z normalnego procesu tworzenia gier, udaje im się nie tylko nie opóźniać projektu, ale wręcz wyprzedzać przyjęty terminarz.

Również i w tej pięknej baśni o oddaniu fanów pojawia się czarownica. Okazało się, że ktoś z ekipy miał zamiar projekt spieniężyć, co stało się bezpośrednią przyczyną opublikowania go już teraz przez pozostałych członków zespołu, mimo pewnych problemów ze stabilnością działania.

Resident Evil 1,5 staje się faktem. A tak wygląda:

Build RE1,5 był niedokończony - wkład fanów szacuje się na ok. 20%, reszta to oryginalna robota Capcom. Żal biednej Elzy Walker, która w RE2 została zastąpiona przez Claire Redfield. Poza tym, że jeździła motocyklem, studiowała na uniwersytecie w Raccoon wraz z Claire, a w grze miała jej pomagać Sherry Birkin, niewiele o niej wiadomo. I raczej nigdy się już nic więcej nie dowiemy - chyba że własnie z rekonstruowanej gry. Warto czekać na pełną wersję, która pokaże nam swoiste brakujące ogniwo w rozwoju cyklu.

Może i trochę to szemrane prawnie (gra działa na emulatorze PSX-a, zielonego światła projektowi nie dał Capcom, ale też autorów nie ściga), niemniej trudno o lepszy dowód oddania miłośników serii, prawda?

A tutaj jeszcze dwa materiały prosto od twórców:

[Źródła: 1, 2]

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.