Remedy przedstawia dev diary z Control
Bardziej Alan Wake czy Quantum Break?
Po stworzeniu średnio udanego serialu interaktywnego pod tytułem Quantum Break, Remedy zamiast sequela (ten jest podobno w fazie preprodukcji) ogłosiło na konferencji Sony podczas E3 nową markę. Control zaplanowano na 2019 rok, a jego bohaterką będzie Jesse Fadden, która poza umiejętnością strzelania z pistoletu posiada też nadprzyrodzone moce w stylu telekinezy.
Około 3 tygodnie temu Remedy zaprezentowało pierwszy gameplay, a teraz zdradzając swoją miłość do seriali, zapoczątkowało kolejny - pod nazwą dev diary. Pierwszy odcinek pamiętników odnośnie Control przybliża nam inspiracje dotyczące scenariusza. Z opowieści Sama Lake'a i spółki wynika, że gra będzie pod względem klimatu mocno podobna właśnie do Quantum Break - horror, sci-fi czy Weird fiction. Ten ostatni to gatunek literacki, którego reprezentantem był przede wszystkim H.P. Lovecraft. Jako cechy charakterystyczne, autor wymieniał atmosferę lęku, powodowaną przez obecność złych mocy, wpływających na prawa natury.
Control Dev Diary 01 - Introducing the Story
Twórcy zdradzili, że Jesse (główna bohaterka gry) będzie poszukiwać podczas fabuły odpowiedzi na trudne pytania z przeszłości. Bohaterka ma nie do końca pasować do otaczającego ją świata i ułatwiać w ten sposób utożsamienie się z nią graczowi. Niestety większych konkretów na temat scenariusza w powyższym filmiku brak, ciekawe wydało mi się za to zapewnienie o powrocie do korzeni i postawienie na akcję. Czyżby Remedy zrozumiało, że gracze zamiast oglądać długie, nie najlepiej odegrane przez żywych aktorów przerywniki, woli dopracowany gameplay?