Remake Final Fantasy VII podzielony na części, by łatwiej się go tworzyło

Chyba już gdzieś to słyszałem, a Wy?

Remake Final Fantasy VII podzielony na części, by łatwiej się go tworzyło
Bartosz Witoszka
SKOMENTUJ

A konkretnie, wypowiedzi w podobnym tonie słyszeliśmy z ust pracowników Valve przy okazji dość kontrowersyjnej wówczas decyzji o podzieleniu drugiego Half-Life’a na epizody, co ostatecznie doprowadziło do tego, że gra nigdy nie doczekała się zakończenia, a cała seria została odmrożona dopiero w tym roku przy okazji premiery Alyx na VR.

Obraz

I jasne, remake siódmego Finala i nieskończony Half-Life to dwie różne rzeczy, ale ciężko nie oprzeć się wrażeniu, że historia się powtórzy. Ale jak zwykle się zapędziłem, wybaczcie, najpierw wypadałoby powiedzieć, o co tak w ogóle chodzi.

Na rynku japońskim dostępna jest Final Fantasy VII Remake Ultimania, czyli coś w rodzaju książkowego poradnika lub jak kto woli, książka opisująca powstanie remake’u jednej z najważniejszych gier w historii. Wśród anegdotek i historyjek zza kulis znaleźć można wypowiedzi twórców, w tym Tetsuyi Nomury, który przyznaje, że podzielenie gry na części znacznie ułatwiło cały proces produkcyjny: Czyżby? Czy faktycznie skupienie się na szczegółach i rozbudowywanie historii faktycznie przyspieszy proces produkcyjny? Z jednej strony totalnie rozumiem idę zaprezentowania tej gry zupełnie na nowo i cieszę się (patrząc po ocenach i reakcjach, nie tylko ja mam takie zdanie), że remake wygląda tak a nie inaczej, ale ostatecznie może się to skończyć tym, że tych części będzie od groma i jeszcze więcej. A wracając do wywodu z początku, istnieje również ryzyko, że remake nie zostanie w pełni ukończony.

Prace nad Final Fantasy VII Remake-2 już trwają, ale ostatecznie nie znamy daty premiery ani tego, w ilu częściach ostatecznie zamknie się ta przygoda. Logika podpowiada, że skoro – teoretycznie – animacje, modele i inne tego typu rzeczy będą podobne do tych z pierwszej części remake’u, to prace pójdą faktycznie szybciej. Z drugiej jednak sytuacja w branży i sam proces produkcji gier są na tyle skomplikowane, że tak naprawdę ciężko przewidzieć co będzie za rok czy za dwa, a co dopiero mówić o solidnym budowaniu strategii.

Obraz

Wszystko to jest trudne, ale miejmy nadzieję, że druga część ukaże się szybciej niż ta pierwsza.

Bartek Witoszka

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne