Reklamy w grach nie są opłacalne?

Choć o tym, że reklamy w grach staną się zjawiskiem powszechnym mówi się już od dawna, to (nie licząc gier sportowych i wyścigowych) jak na razie nie mieliśmy do czynienia z ich namacalnym szturmem. Zabieg ten najzwyczajniej w świecie się nie sprawdził i wydawcy coraz częściej szukają bardziej lukratywnych metod powiększania dochodów. Electronic Arts, na przykład, skłania się ku mikrotransakcjom.

marcindmjqtx

Ben Cousins zarządzający w EA sektorem darmowych produkcji stwierdził, że reklamy w grach nie przynoszą jego firmie oczekiwanych zysków, a znacznie lepszym sposobem zarobku są mikrotransakcje. Wystarczy spojrzeć na sukces Zyngi tworzącej aplikacje na Facebooka, która istotną część swoich dochodów zawdzięcza właśnie zawartym w nich systemie płatności. Jego zdaniem mikrotransakcje rozwijają się coraz prężniej, stając się coraz bardziej pewnym źródłem zysków.

Jako przykład wyższości mikropłatności nad reklamami Cousins podał dostępne na pecetach, darmowe Battlefield Heroes, które mieści w sobie oba systemy zarobku. Ten pierwszy okazał się sukcesem, a drugi poniósł sromotną porażkę. Czy w takim razie to koniec reklam w grach? Przedstawiciel EA wcale tak nie twierdzi - uważa jedynie, że powinna zmienić się forma ich prezentacji. Nie mogą to być zwykłe billboardy umieszczone w świecie gry, ale coś bardziej z nim zintegrowanego, jak chociażby obecne we wspomnianym Battlefield Heroes butelki z napojami Dr Peppera, które po przeskanowaniu przez gracza dają mu nowy strój dla postaci.

A jak ocenianie to z perspektywy klientów? Wolicie oglądać w grach reklamy czy bardziej tolerujecie mikrotransakcje?

Adrian Palma

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.