Reklamy oparte na nastroju, emocjach i mowie ciała? Nowy pomysł Microsoftu

Technologia, którą opatentował koncern z Redmond, zakłada śledzenie mimiki i języka ciała użytkownika, by pokazać mu reklamy, które najlepiej będą mu odpowiadały.

Reklamy oparte na nastroju, emocjach i mowie ciała? Nowy pomysł Microsoftu
marcindmjqtx

13.06.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:44

Wniosek patentowy został złożony już w grudniu 2010 r., ale ujawniono go dopiero w zeszłym tygodniu. Microsoft opatentował technologię, która odczytuje  stan emocjonalny człowieka na podstawie jego zapytań do wyszukiwarki, treści e-maili i wiadomości w komunikatorach oraz zachowań w grach online - ale także na podstawie grymasów twarzy, stylu rozmowy oraz gestów.

We wniosku nie wspomina się, na jakim urządzeniu zostanie ona wykorzystana.  Można się jednak spodziewać, że do odczytywania nastrojów z twarzy i gestów  Microsoft wykorzysta kontroler Kinect, który radzi sobie z tym bardzo dobrze. Nietrudno mu będzie odgadnąć, że osoba gestykulująca energicznie i mówiąca podniesionym tonem jest zdenerwowana. Ale jak poradzi sobie z szerokim ludzkim spektrum emocji?

Zważywszy na fakt, że Kinecta można od jakiegoś czasu podłączyć do komputerów, a nowa wersja systemu operacyjnego - Windows 8 - zapewne pozwoli na wykorzystanie go także z innymi urządzeniami.

Wyobrażacie sobie świat, gdzie reklamy środków na odchudzanie nie będą się wyświetlać osobom radosnym - bo takie zwykle są zadowolone ze swojego ciała. Im pokaże się reklama gry tanecznej albo wczasów w ciepłych krajach. Zaś smutna osoba nie zobaczy reklamy nowego klubu lub imprezy. W połączeniu z obecnymi już reklamami opartymi o naszą historię wyszukiwania i odwiedzane strony, rysuje się nieco przerażająca wizja urządzeń, które lepiej od nas wiedzą, czego nam potrzeba.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.