Reklama w grach to ogromny biznes
Liczby mówią same za siebie.
marcindmjqtx
Według firmy badawczej DFC Intelligence wydatki na reklamę w grach w skali światowej sięgną w 2016 roku 7,2 miliarda dolarów. Dla porównania: w 2010 roku wyniosły 3,1 miliarda dolarów, a więc ponad dwa razy mniej.
Co ciekawe, za 78 procent przychodu z reklam w grach mają być odpowiedzialne tzw. "advergames", a więc produkcje przygotowane tylko w celach reklamowych.
Jak to się ma do całego rynku? To samo DFC Intelligence wyliczyło, że w 2016 roku przychód na światowym rynku gier wyniesie 81 miliardów dolarów (porównanie: w 2010 roku było to 66 miliardów). Co prawda sprzedaż tradycyjna, pudełkowa, ciągle będzie spadać, ale rosnąć za to ma wszystko, co związane z cyfrową dystrybucją.
Tomasz Kutera