Realizm osiągnie apogeum? Unity ogłasza projekt, który robi wrażenie
Debata o wyższości jednego silnika nad drugim dość często przypomina kultową wymianę zdań między pewnymi wędkarzami. Do dziś nie wiemy, kto jest królem wody – szczupak, czy sum? A jak to się ma rywalizacji między tymi dwoma silnikami?
Fakty mówią jednak same za siebie. Więcej tytułów AAA powstanie na silniku Unreal Engine, niż na silniku Unity. Czy to oznacza, że Unity jest złym silnikiem? Niekoniecznie. Jest częściej wybierany przez początkujących. Tytułom, które powstały na Unity, nie sposób odmówić pewnych walorów artystycznych. Unity jednak nie podda się tak łatwo i chce dogonić Unreal Engine.
Wspomniane wcześniej Unity połączyło siły z firmą Ziva Dynamics. Efektem współpracy jest narzędzie o nazwie Ziva RT, pozwalające na tworzenie realistycznych modeli ludzi w 3D. Ziva RT ma być przyjazny użytkownikom, niezależnie od poziomu nabytych umiejętności.
Tym sposobem tworzenie postaci do gier, stanie się uproszczone, przyspieszone. Rzeźbienie cyfrowe (sculpting) jest wciągającym, lecz dość trudnym rzemiosłem i potrzeba wielu godzin praktyki, by osiągnąć wyższy poziom.
Jeśli chcemy spróbować swoich sił w modelowaniu 3D, lub sprawdzić się w wyżej wymienionych silnikach, to koniecznie zajrzyj kanał PL Tutors, gdzie wszystko jest tłumaczone krok po kroku.