Fotorealizm osiągnął apogeum. Assetto Corsa wygląda jak rzeczywistość

Producenci gier wciąż prześcigają się w tym, który z nich zaprezentuje najlepszą grafikę w swoich tytułach. Tymczasem na pierwszą pozycję wysuwają się moderzy. Jeden z nich wycisnął, co tylko się da z Assetto Corsa, a wynik jego pracy jest piorunujący.

Fotorealizm osiągnął apogeum. Assetto Corsa wygląda jak rzeczywistość
Źródło zdjęć: © YouTube
Konrad Siwik

17.11.2021 17:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Assetto Corsa to niezwykle realistyczny symulator wyścigów samochodowych. Gra została opracowana przez niezależne studio Kunos Simulazioni specjalizującego się w tego typu produkcjach. W tytule możemy stać się profesjonalnym kierowcą wyścigowym i zasiąść za kierownicą samochodów różnych klas począwszy na autach komercyjnych, a skończywszy na prototypowych maszynach.

To, co najbardziej wyróżnia Assetto Corsa to zaawansowany model jazdy opracowany we współpracy z inżynierami i doświadczonymi kierowcami. Uwzględniono w nim takie czynniki jak zachowanie samochodów na torze czy jezdni dotyczące kierowania, przyczepności czy przeciążeń. Kolejnym odznaczającym się elementem jest zjawiskowa oprawa graficzna.

Okazuje się jednak, że za sprawą odpowiednich modów może być ona na tyle fotorealistyczna, że trudno odróżnić ją od rzeczywistości. Na kanale HimuraGaming w serwisie Youtube pojawił się film, na którym możemy zobaczyć wynik pracy jednego z moderów.

Do stworzenia tego zjawiskowego obrazu wykorzystał on Supercars Traffic Mod podkręcający – i tak już będące na wysokim poziomie – technologie HDR, rozmycie w ruchu, dynamiczne oświetlenie czy miękkie cieniowanie. Kolejny mod wprowadził do gry Mercedesa-AMG F1 W12 E Performance – samochód Formuły 1, skonstruowany przez Mercedesa na sezon 2021.

Oczywiście gra ma już swoje lata i podczas gdy karoseria, tor i elementy otaczające samochód w trakcie jazdy wyglądają zjawiskowo, tekstury w oddali wypadają nieco gorzej. Skały bywają zbyt kanciaste, a drzewa w oddali renderują się z pewnym opóźnieniem. Tak czy inaczej, są to tylko szczegóły, na które można patrzeć z przymrużeniem oka.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Assetto Corsamodygrafika
Komentarze (18)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.