Razer zapowiada OSVR - autorskie gogle wirtualnej rzeczywistości i jednocześnie otwartą platformę do tworzenia gier
Deweloperska wersja sprzętu pojawi się w czerwcu 2015 roku. Platforma w lipcu.
07.01.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
OSVR od Razera to nowy gracz w rosnącym w siłę świecie gogli wirtualnej rzeczywistości. Nadchodzące okulary zaoferują rozdzielczość 1080x1920, stustopniowe pole widzenia i śledzenie ruchów głowy za pomocą odpowiednich sensorów. Pojawią się w wersji deweloperskiej w czerwcu 2015 roku w cenie 200$.
OSVR to jednak nie tylko gogle, a przede wszystkim otwarta, darmowa platforma do tworzenia gier oraz aplikacji wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Razer zapewnia, że jest ona prosta w obsłudze i współpracuje z dowolnym system operacyjnym - od Windowsa, przez Androida, po Linuksa. Takie silniki gier jak Unity czy Unreal Engine 4 również będą wspierane.
Jaki jest cel Razera? Stworzenie wygodnego, wspólnego środowiska dla wszystkich produkowanych gogli. Dla przykładu gry przygotowywane za pomocą OSVR zadziałają na Oculus Rifcie. Producenci mniej popularnych sprzętów będą mieć zapewnione odpowiednie wsparcie. Razer zatem dobrze główkuje i chyba warto wesprzeć jego inicjatywę. Wszyscy chętni otrzymają platformę w lipcu.
[źródło: GameSpot]
Patryk Fijałkowski